Celkem sedm prodejen obchodní sítě Žabka v centru Prahy změnilo svůj název na Koloniál pro Prahu 1. Se změnou názvu se změnil také design obchodů, nyní převažuje černá. Změnou prošly obchody v ulicích Pštrossova, Kaprova, Nerudova, Maiselova, Pohořelec a Obecní Dvůr. V tomto novém desingu byl zároveň v červnu otevřen obchod v Havelské ulici. Složení sortimentu vychází vstříc residentům, kteří zde mají nakoupit vše k běžné denní potřebě. K dispozici jsou i služby vyzvednutí balíků, terminály Sazky, cashback či platby složenek. Interiér prodejen zůstal v původní podobě.
Myšlenka na rebranding v nejužším centru Prahy se zrodila v minulosti na základě rozhovorů vedení Žabky s městskou částí Praha 1. Nový design líp zapadá do historického centra a svým názvem se hlásí k době první republiky. „Celkem jsme takto změnili název u sedmi obchodů, týká se to zatím pouze těch na Praze 1,“ vysvětluje Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka, „trh a zákazník se neustále vyvíjí, a pokud chceme držet krok, musíme se přizpůsobovat.“
V současnosti provozuje obchodní síť Žabka celkem 99 prodejen. Fungují ve formě franšízy, kterou vlastní britský obchodní řetězec Tesco. Otevřeno mají denně od 6 do 23 hodin celkem 363 dní v roce. „V průběhu letošní roku jsme už otevřeli tři nové obchody a máme v plánu otevírat další. Registrujeme zvýšený zájem ze strany franšízantů,“ dodává manažer Lunda.

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
