Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

PIAF se zaměří na sportovní marketing

Konference Sport 2016 na pražském festivalu v dubnu ukáže, že sport nemusí živit jen stát.

Manažer digitální komunikace Českého olympijského výboru Tomáš Houska a populární snowboardistka Eva Samková. Foto: Lukáš Wagneter

Populární snowboardistka Eva Samková sponzorovaná Red Bullem při debatě se studenty Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v dubnu 2015. Foto: Lukáš Wagneter

V rámci sedmého ročníku mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF proběhne v úterý 26. dubna v Praze konference Sport 2016. Určena je marketingovým expertům sportovních svazů, klubů a sportovišť, sponzorům a specializovaným agenturám. „Se sportem se spojuje spousta značek, ale u nás stále trpí podfinancováním. Chceme ukázat, že cesty k prostředkům nevedou jen přes granty a příspěvky od státu,“ říká ředitel PIAF Marek Hlavica.

O budování vztahu s fanoušky prostřednictvím sociálních sítí pohovoří experti z Borussie Dortmund. Šéf projektu crowd investmentu z vídeňského Rapidu zase osvětlí, jak se podařilo klubu získat od fanoušků 3 miliony eur na výstavbu nového stadionu. Globální sponzorská agentura Octagon představí metody vyhodnocování úspěšnosti sponzorských projektů. Londýnští odborníci z agentury Activative zase předvedou, jak sponzorské projekty přetavit ve hmatatelné obchodní výsledky.

O práci s lokálními firmami promluví šéf pardubického basketbalu Pavel Stara. Panelová diskuse, které se zúčastní i snowboardistka a olympijská vítězka Eva Samková, odpoví, za co jsou dnes sponzoři ochotni platit a za co ne.

Zástupci největších televizních kanálů přiblíží své plány a možnosti v době, kde se fenoménem stalo paralelní sledování televize a počítače. O roli sportu v destinačním marketingu budou hovořit zástupci CzechTourism a českých měst se sportovní tradicí.

Středa 27. dubna, druhý den letošního festivalu PIAF, nabídne v rámci druhé konference pohled na měnící se pozici luxusních značek. Bohaté zkušenosti s nimi má Shandor Gancs z nizozemské agentury BSUR. Daniel Fischer z banky UBS popíše reakci slavné tradiční značky na těžké období švýcarského bankovnictví. Současnost a budoucnost sociálních sítí i jejich limity v komerční komunikaci nastíní Jan Řežáb, zakladatel digitální agentury Socialbakers. Promluví i designérka a tvůrkyně luxusních erotických pomůcek Anna Marešová.

Médiář jako hlavní obsahový partner PIAF se v následujících týdnech na webu a také v dubnovém tištěném vydání zaměří právě na téma sportovního marketingu v Česku