Veřejnoprávní rádio vysílá příliš „staře“ a proto se mu nedaří oslovit mladé. Problém podle prozatímního ředitele Českého rozhlasu Peter Duhan spočívá v tom, že na 80 % produkovaného obsahu směřuje rozhlas placený koncesionáři na lidi ve věku 50 let a výše.
„Program pak nemá šanci a často ani ambici zaujmout posluchače mladších generací. I oni ale mají právo, aby jim veřejnoprávní rozhlas nabízel službu,“ prohlásil Duhan na dnešním semináři v pražském sídle Poslanecké sněmovny (přepis svého vystoupení poskytl Českým médiím).
Aktuální zákony ukládají platit na veřejnoprávní rozhlas každé domácnosti, která odebírá elektřinu, pokud nežije za minimum, případně čestně neprohlásí, že radiopřijímač nemá. Rozhlas tak vybírá kolem dvou miliard korun ročně, poslední léta hospodaří s mírným ziskem v řádu desetimilionů.
Hojně navštívený seminář nazvaný „Veřejná služba v médiích – Víme, co to je?“ se vrací k tématu, které se v Česku probírá shora zdola už léta. Připravili ho lidé kolem poslanců ČSSD Lubomíra Zaorálka, Vítězslava Jandáka a Ladislava Skopala, dopolední část uvádí Miloslav Kučera, bývalý člen rady pro vysílání, který v minulých letech zákulisně významně ovlivňoval podobu tuzemské mediální legislativy.
Dnes řekl, že dnešní seminář je první ze zamýšleného cyklu, další se mají týkat České tiskové kanceláře či tisku. Pořádány jsou podle Kučery mimo jiné proto, že vláda, respektive ministerstvo kultury plánuje v roce 2013 novely zákonů o České televizi a Českém rozhlasu.
Pořadatelem dnešní parlamentní akce je firma A.G.P. editions zpěvačky Gabriely Dobrodinské-Goldové.
Proč rozhlas ztratil mladé posluchače, tu analyzoval Milan Kruml.