V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Šéf ČT Dvořák: Dvojím měřením sledovanosti bude televizní trh trpět

Vyřešit spor o provozovatele peoplemetrů spuštěním dalšího systému elektronického měření sledovanosti žádné televizi nepomůže, míní generální ředitel České televize Petr Dvořák. Reagoval tak na dotaz Médiáře ohledně dnes zveřejněného plánu televize Nova a agentury Médea, které učinily první kroky plánu uvést na trh dalšího dodavatele dat o počtu a skladbě diváctva.

„Dvě paralelní měření prioritně poškodí všechny, kdo se podílejí na současném měření,“ řekl Dvořák Médiáři na Kavčích horách, v krátkém rozhovoru po dnešní tiskové konferenci k novým dokumentům ČT.

Byť by to podle něj konkrétně pro zadavatele reklamy mohlo znamenat možnost někdy si díky dvěma měřením vyjednat lepší ceny, obecně rozmělněním jednotné měny „bude televizní trh výrazně trpět“.

Dvořák jako šéf veřejnoprávní televize požádal, jak řekl, emailem o podmínky členství v nově založeném Sdružení pro měření sledovanosti, v jehož představenstvu zasedli mimo jiné ředitel Novy Jan Andruško a šéf Médey Jaromír Soukup. „Pokud to bude dávat jen trochu smysl, Česká televize se bude na těchto aktivitách podílet,“ tvrdí Dvořák.

Ředitel Andruško v dnešním vydání Týdnu uvedl, že „Nova je zpočátku připravena financovat majoritní část projektu“. Data by za určitých okolností odebírala i Česká televize. „Pokud budou platit devadesát procent, nemám problém přihodit pár drobných,“ reagoval Dvořák.