Reklamní festival v Cannes letos ocení Erika Schmidta, donedávna výkonného ředitele amerického internetového gigantu Google, titulem Mediální osobnost roku (Media Person of The Year).
Ocenění náleží vždy těm, kdo mají na současnou mediální krajinu zásadní vliv. Schmidt, který stál v čele v letech 2001 až 2011, dovedl Google ve spolupráci s jeho zakladateli Sergejem Brinem a Larry Pagem od start-upu v Sillicon Valley k pozici globálního technologického lídra.
„Pod Erikovým vedením Google mění způsob, jak lidé po celém světě denně konzumují informace,“ vysvětlil volbu šéf canneského festivalu Philip Thomas. Dál zdůraznil, že Google zakrátko vyrostl v jedno z největších reklamních médií a jednu z nejcennějších značek světa.
Podle Schimdta v Cannes ocenili, jak vyvíjení nových technologiích v Googlu přispívá k tomu, aby reklamní zadavatelé uspěli v digitálním světě.
Schmidt působil na postu výkonného ředitele Googlu od roku 2001. Předtím vedl technologické firmy Novell a Sun Microsystems.
Cenu obdrží osobně 22. června na slavnostním předávání canneských Lvů, ocenění v kategoriích Press, Cyber a Design, přímo ve francouzském Cannes. Letošní ročník „festivalu kreativity“ je tamní osmapadesátý.
V minulých letech festival jako mediální osobnosti roku ocenil kapitány médií a telekomunikace Marka Zuckerberga (Facebook), Steva Ballmera (Microsoft), sira Anthony O’Reillyho (Independent News & Media), Tsuneo Watanabeho (Yomiuri Shimbun Holdings), Sumnera Redstona (Viacom) či Geralda Levina (AOL Time Warner).

Šéfredaktorem Hrotu je Pavel Štrunc, povede web i tištěný měsíčník

Umělá inteligence už pronikla do většiny médií

Jakub Železný už v ČT nebude moderovat Události. Střídá ho Josef Kvasnička

Nový den na CNN Prima News moderují Daniela Habešová a Marek Kafka
