Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Šéf komunikace Rosatomu: volíme obsahovou integraci s televizí a sociálními médii

Sergej Novikov na Foru Media na pražském Žofíně

Sergej Novikov na Foru Media na pražském Žofíně

„Moderní Rusové jsou ‚digital visuals‘, co se ukazuje, je pro ně důležitější, než co se říká,“ prohlásil dnes na konferenci Forum media na pražském Žofíně Sergej Novikov, šéf komunikace ruské společnosti Rosatom, která je mezi těmi, které se v Česku ucházejí o kontrakty v rámci dostavby jaderné elektrárny Temelín.

„Noviny a rádio jsou míň a míň konzumované,“ shrnul na základě výzumů trend v Rusku od roku 1991, podle něhož zároveň posílila televize. Doplnil, že přitom 60 % Rusů nejvíc věří televizi, 22 % internetu, 7 % novinám, 4 % rádiu. Nepřekvapivý je fakt, že televize je nejpopulárnější na venkově, v městských aglomeracích jako Moskva či Petrohrad u mladých převažuje internet.

Pro působení na veřejnost prostřednictvím televize jako nejpopulárnějšího média proto Rosatom volí „obsahovou integraci“ (content integration), jinými slovy lze říci speciální product placement. Takto se účastní třeba „nejintelektuálnější televizní show v Rusku“, soutěže Co? Kde? Kdy? či dokumentů Galileo a Atomová encyklopedie anebo přímo zpravodajské relace Horizonty atomu. Stejně tak se firma „integruje“ do internetových her, sociálních médií i mobilních aplikací.

Tím vším se mezi roky 2010 a 2013 podařilo - po havárii jaderné elektrárny v japonské Fukušimě - vrátit víru společnosti v nukleární energii a její rozvoj, u mladých se podpora dokonce zvýšila. „Hlavní náš komunikační problém po Fukušimě byl, že chybělo technologické hledisko,“ podotkl Novikov.

Pro Rosatom v Česku od začátku roku pracuje PR agentura Essential Communication Petra Stoklasy.