Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Šéf Kotvy: před vchodem chceme snídaňové trhy

Pražský obchodní dům Kotva zamýšlí rekonstruovat prostranství na pražském náměstí Republiky a zvýšit tím jeho měsíční obrat na miliony. Cílí na střední a vyšší střední třídu.

OD Kotva

Obchodní dům Kotva má velké plány se svým vstupním prostranstvím

Na pražském náměstí Republiky v bezprostřední blízkosti obchodního domu Kotva má vzniknout takzvaná street food lokalita, která bude generovat řádově větší objem peněz než dnes. Podle generálního ředitele Kotvy Jaroslava Petrů představuje v současnosti obchodní potenciál v řádech stovek tisíc korun měsíčně, měla by však dosahovat obratu v řádu milionů. Kotva toho chce docílit rekonstrukcí vstupního prostranství.

„Street food spadá do naší filozofie slow-shoppingu, zajímá především vzdělané zákazníky střední a vyšší střední třídy. Naším cílem není přivést k obchodnímu domu zákazníky jen kvůli nákupům. Chceme, aby se z Kotvy stalo také jedno z míst pro pravidelné zastávky v centru města,“ tvrdí Petrů. „Praze například stále chybí ve větším měřítku snídaňové trhy nebo místa pro parkování food-trucků. Právě náměstí Republiky a okolí Kotvy pro ně může být ideální,“ představuje si.

Na otázku Médiáře, zda se Kotva chce na rekonstrukci finačně podílet, její zástupci odpověděli: „Určitě ano, zmiňovat částku je však zatím předčasné. Velmi obecně se dá říci, že by Kotva chtěla v následujících letech proinvestovat 100 až 200 milionů Kč a tato částka zahrnuje i rekonstrukci vstupního prostoru.“ Vstupní prostranství je podle nich v majetku městské části a o investičním záměru se stále vyjednává. „Kotva dlouhodobě prosazuje podobu, která by dovolila prostranství plnohodnotně začlenit do náměstí Republiky a vytvořit z něj odpočinkovou zónu,“ uvádí PR zástupce Kotvy Jan Řezáč z agentury Fyi Prague. Konání jak zmíněných trhů, tak možnost prodeje z foodtrucků by pak podle něj spadala pod pravomoc vlastníka pozemku.

Kotva hostí už víc než desítku podniků, třeba italský Il Delicato, kavárnu Caffé Cremeria Milano nebo džusový bar Dante Fresh. Známá je také pivní terasa T-Anker nebo Fashion Club, nabízející speciality z regionálních potravin či místo pořádání tiskových konferencí.

Komunikační strategie Kotvy se změnila, objekt čeká rekonstrukce. Ke konci června 2015 tak po osmi letech mizí z čelní strany obchodního domu velkoplošná obrazovka a už se nevrátí. Vlastníkem reklamní plochy je firma Bonuss-cz, jež má obrazovky i u pražských obchodních center Anděl, Kačerov a Flóra

Komunikační strategie Kotvy se změnila, objekt čeká rekonstrukce. Ke konci června 2015 tak po osmi letech mizí z čelní strany obchodního domu velkoplošná obrazovka a už se nevrátí. Vlastníkem reklamní plochy je firma Bonuss-cz, jež má obrazovky i u pražských obchodních center Anděl, Kačerov a Flóra

Obchodní dům Kotva patří mezi takzvanou druhou generaci českých obchodních domů. Otevřen byl v roce 1975, letos tedy oslavil 40 let své existence a pozměnil vizuální styl. Stavba na půdorysu propojených šestihranů vznikala podle návrhu Věry Machoninové a Vladimíra Machonina. Současným vlastníkem Kotvy je společnost Markland Kotva.