Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Šéf KSČM vyhrožoval reportérce ČT stížností u ředitele

Na webu České televize záznam pořadu chybí, podle televize kvůli záběrům z olympiády v jiné reportáži.

Vojtěch Filip v pořadu 168 hodin. Probíraly se názory komunistů na minulý režim. Repro: Facebook

Vojtěch Filip v pořadu 168 hodin. Probíraly se názory komunistů na minulý režim. Repro: Facebook

Předseda Komunistické strany Čech a Moravy Vojtěch Filip na závěr rozhovoru s redaktorkou České televize Terezy Strnadové pro týdeník 168 hodin dal najevo, že nespokojenost s jejím výkonem bude řešit přímo s šéfem veřejnoprávního média Petrem Dvořákem. Šlo o vyjádření reportérky, že komunisti chtějí být ve vládě, zatímco Filip zdůraznil, že jsou „připraveni“. Reportérka mu přitom opakovaně sdělila, že se přeřekla.

„Kdybyste řekla, že jste ze Stošedesátosmičky, tak jsem vám ten rozhovor neposkytl. To se na mě nezlobte, já si to vyřídím s panem generálním ředitelem Dvořákem, protože tyhlety věci nesnáším. A už jste mi to udělali podruhý, ve Stošedesátosmičce. Kdybych se neohradil, tak jste tam bůhvíco poslali,“ řekl Filip po skončení oficiální části rozhovoru reportérce.

Vyhrožování stížností přímo řediteli je z úst poslance a zároveň šéfa parlamentní strany nestandardní a nad rámec toho, co předepisují pravidla fungování médií veřejné služby. Na ně se politik, je-li nespokojený s obsahem jakéhokoli pořadu, má obracet stejně jako kterýkoli jiný občan – tedy výhradně prostřednictvím rad. Rada České televize v tomto případě zastupuje při kontrole vysílání veškerou veřejnost.

Další možností politiků je vyjádřit se k výročním zprávám o České televizi či rozhlasu, které jim rady předkládají, na půdě sněmovny, při projednávání těchto dokumentů. Osobní řešení stížností jsou podle legislativy nepřípustné.

Inkriminovaný pořad je k přehrání pouze na stránce pořadu na sociální síti Facebook. V archivu České televize iVysílání chybí, údajně proto, že v něm byly i záběry z olympiády.

„V pořadu 168 hodin se objevily záběry ze zimních olympijských her, které Česká televize nemá právo šířit po internetu. Nyní se tedy pro iVysílání vyrábí verze bez těchto záběrů, a jakmile bude hotova, pořad se na webu České televize objeví,“ sdělila na dotaz Médiáře mluvčí televize Alžběta Plívová.

„Případné stížnosti k vysílání České televize by, tak jako v jiných případech, standardně řešila Rada ČT,“ doplnila mluvčí na dotaz, zda bude médium na Filipovy výhružky reagovat.

Doplněno v úterý 25. 2. ve 15.15: Zmíněný pořad včetně reportáže o komunistech je už k dispozici v iVysílání.