Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Šéf Lidových novin Dalibor Balšínek je na Twitteru

Followeři se mohou těšit na další úderná vyjádření o internetu.

Dalibor Balšínek, výkonný ředitel Lidových novin zastávající funkci šéfredaktora a zároveň v představenstvu mediálního domu Mafra zodpovědný také za iDnes.cz a multimédia, si založil účet na sociální síti Twitter pod názvem @balsinek. Svůj první tweet publikoval 1. prosince.

V dalších dnech prostřednictvím Twitteru upozorňoval na konkrétní texty v Lidových novinách, zaznamenal momentku z redakční porady či glosoval konec ipadového deníku The Daily. V redakci Lidovek není jediným, kdo Twitter využívá - svůj účet mají třeba šéf webu Lidovky.cz Radek Kedroň (@kedrix79) či vedoucí domácího oddělení Vladimír Křivka (@vlkgabriel).

Twitter omezující jednotlivá sdělení na 140 znaků může Balšínkovi vyhovovat - v minulosti opakovaně šéf Lidovek zaujal na oborových konferencích v debatách o digitálních podnicích právě údernými vyjádřeními.

Před dvěma a půl lety prezentoval tezi, že „internet je médium plebsu“ - v rámci úvahy, že papírové noviny zůstanou pro elity, zatímco ostatním postačí konzumovat zprávy elektronicky.

Jak řekl na akademické půdě v roce 2009, konkrétně o Facebooku si myslí jen špatné věci - že ho používají lidi, kteří nemají kamarády, jsou sexuálně frustrovaní, potřebují si něco kompenzovat a asi ani nemají co dělat.

Letos v listopadu na Foru Media zase označil americké společnosti Google a Apple za „globální Big Brothery“, v tom smyslu, že komplikují podnikání vydavatelským domům coby producentům původního obsahu.