Mediální dům Czech News Center přináší ve spojení se prodejcem elektroniky Datart a počítačovým gigantem Microsoft nový notebook nazvaný MediaBook, s dovětkem „počítač bez bariér“. Pro Czech News Center se jedná historicky už o několikátý typ externí obchodní spolupráce. Už v roce 2012 uvedlo vydavatelství - ještě jako Ringier - na trh mobilní služby BleskMobil, v roce 2014 pak začalo rovněž pod značkou nejprodávanějšího deníku nabízet i elektřinu nebo plyn.
O „svém“ notebooku Czech News Center tvrdí, že byl vytvořen podle požadavků běžných uživatelů, což v reálu znamená, že je lehký, s dlouhou výdrží baterií a kompromisem mezi přijatelným výkonem a konečnou cenou 5.999 Kč. Navíc má nabízet snadnější dostupnost mediálních webů Czech News Center jako Blesk, iSport či Reflex, přístup na ně je tak v přístroji přednastavený v záložkách prohlížeče.
„Nešlo pouze o to, vzít něco, co tu už bylo nebo se vyrábí, a nalepit na to logo. Produkt jsme navrhovali od úplného počátku,“ popisuje vznik počítače Jan Samko, ředitel marketingu Czech News Center. A právě jeho jméno v tomto případě představuje pojítko mezi novinkou a spoluprací s externími subjekty. Samko působil jako marketingový působil v počátcích Alzy a je duchovním otcem dodnes hojně diskutovaného maskota v podobě ukřičeného zeleného mimozemšťana Alzáka. Před svým loňským nástupem do Czech News Center tři roky zastával post marketingového ředitele Datartu.
MediaBook se bude prodávat výhradně právě v Datartu. „Notebooky patří v prodejní síti Datart k nejprodávanějším segmentům v oblasti IT. Očekáváme, že MediaBook, s ohledem na jeho navržení, chytré řešení klávesnice a přívětivé uživatelské prostředí, bude nejprodávanějším modelem této kategorie a cenové třídy,“ uvádí Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.