V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Šéf televize Óčko Wolde: Nový výzkum sledovanosti nemůže trhu přinést víc peněz

Pokud skutečně z iniciativy televize Nova a agentury Médea odstartuje v Česku paralelní měření sledovanosti, zpočátku to zdraží plánování a nákup reklamního prostoru v médiích a v důsledku trhu nevydělá víc. Myslí si to Štěpán Wolde, generální ředitel hudební televize Óčko a majitel produkční společnosti Media One, který v minulosti budoval českou pobočku mediálního zastupitelství malých televizí At media.

Inzerát na tendr v časopisu Týden z 18. června. Kliknutím zvětšíte

Inzerát na tendr v časopisu Týden z 18. června. Kliknutím zvětšíte

„Óčko, jako nečlen Asociace televizních organizací, nemůže dobře posoudit jaké nedostatky aktuálního, respektive chystaného výzkumu se Nova a Médea rozhodly řešit takto radikálním krokem. Start nového měření televizí je nicméně natolik finančně i organizačně složitým projektem, že jejich důvody musí být opravdu zásadní,“ předeslal Wolde v odpovědi Médiáři.

„Tím spíše, že nový výzkum, ať už bude jakýkoliv, nemůže trhu přinést více peněz. V první fázi naopak zvýší náklady na celý proces plánování a nákupu médií. Tak tomu je, podle mých informací, i v těch několika málo zemích, kde více paralelních výzkumů sledovanosti funguje,“ pokračoval.

Zapojí se hudební stanice Mafry do nové aktivity? „Pro Óčko, stejně jako pro každou ‚menší‘ televizi, jsou důležité tři věci: jak kvalitně panel odráží jejich diváckou skupinu, jaká je cena dat a samozřejmě nezávislost výzkumu. To jsou také dva základní přístupy, podle kterých budeme hodnotit nejen novou aktivitu Novy a Médey, ale i nový projekt ATO a Mediaresearch,“ uvedl Štěpán Wolde.