Staronový provozovatel televizních peoplemetrů, společnost Mediaresearch chce v úterý 16. října představit nové webové stránky o projektu měření sledovanosti pro širokou veřejnost.
V pozvánce to prezentuje jako pracovní snídani s generálními řediteli České televize Petrem Dvořákem a televize Prima Markem Singerem. Singer je zároveň prezidentem Asociace televizních organizací (ATO), která kromě ČT, Primy a Asociace komunikačních agentur zahrnuje jako řádného člena televizi Nova. O té se v pozvánce nemluví.
(Pozvánka je nadepsaná heslem „peoplemetry hezky česky“, doplněná podtitulem „videoprůvodce televizním měřením pro každého“ a kresbou se sloganem „jak se pečou koláče“ - výraz „koláče“ pro grafy televizní sledovanosti proslavil ve Volejte řediteli někdejší šéf Novy Vladimír Železný.)
O dva dny později, ve čtvrtek 18. října se přitom očekává, že na schůzce všech řádných členů, která se posléze může změnit ve valnou hromadu ATO, by se mělo konečně pohnout s patovou situací, která kolem měření sledovanosti v Česku panuje. Prima a ČT na jedné straně a Nova na druhé se už několik měsíců přou o výsledek výběrového řízení na provozovatele peoplemetrů pro roky 2013 až 2017.
Tím ATO vyhlásila právě Mediaresearch, Nova však napadla průběh tendru a představovala by si jiného vítěze. Mezitím s mediální agenturou Médea založila Sdružení pro měření sledovanosti a vyhlásila tendr na druhé peoplemetry, do něhož se přihlásily dvě firmy, podle neoficiálních informací AC Nielsen a GfK. Ty se účastnily i tendru ATO, ale byly vyřazeny z formálních důvodů.