Nový šéfredaktor HN Petr Šabata poklidně převzal žezlo od Petra Šimůnka

Odcházející šéfredaktor prohlásil Hospodářky za „staré dobré“, nový je nazval „promyšleně se reformujícími“. Směr na web a do mobilních přístrojů je nesporný.

Petr Šabata. Foto: Economia

Petr Šabata. Foto: Economia

Šéfredaktorem Hospodářských novin se oficiálně dnes stal devětačtyřicetiletý Petr Šabata. Žádná velká gesta, předání funkce z rukou jeho předchůdce Petra Šimůnka čtenáři zaregistrovali jen z několika vět v editoriálních sloupcích dnes a včera či změnou titulkového písma na Tabac od Tomáše Brousila.

Šimůnek se rozloučil uvedením aplikace Hospodářek pro iPad a tím, že týmu novin objednal důkladné školení, jak pracovat s obsahem na internetu, najmě v sociálních sítích. „Během jara také představíme nové stránky ihned.cz. A ještě jedna novinka. Už zítra vás na tomto místě osloví nový šéfredaktor, Petr Šabata. Ale jinak jsou to ty staré dobré HN,“ napsal odcházející šéf v pondělí.

„Jako seriózní ekonomický deník považujeme chytré reformy za zcela nezbytné, budeme se jim věnovat důkladně, přesně a neodbytně. Hospodářské noviny takové rozhodně byly za Petra Šimůnka a budou i za Petra Šabaty,“ slíbil nový šéf po indiánsku. „Ačkoliv se jinak - aby obstály - promyšleně reformují.“

Šabata považuje redakční tým za „skvělý“ a schopný připravovat obsah pro tištěné vydání, web i mobilní zařízení.

„Tuto nabídku zpřesníme, pokusíme se ji ještě lépe přizpůsobit očekáváním naší velmi náročné cílové skupiny a přidáme i něco navíc. Co to bude? To se projeví poměrně brzy na stránkách HN, na našem webu i v aplikaci pro iPad,“ neřekl konkrétně nový šéfredaktor.

Šabata byl v letech 1993-2000 šéfredaktorem deníku MF DNES, do roku 2008 vedl slovenskou Pravdu, pak do srpna 2010 řídil regionální zpravodajství Naše adresa v PPF Media. Pro podobný, samostatný projekt hyperlokálních novin a webů se posléze pokoušel sehnat víc než 100 milionů korun, ale neúspěšně.

Sdílejte