Novinky roku 2019 z 19 agentur přinesl letošní Digiveletrh. Podívejte se na fotografie.

Šéfredaktorem Ekonomu bude Ondřej Neumann, Eva Hanáková odchází z Economie

Ekonom bude čelit zesílené konkurenci: na český trh se chystá Forbes, nedávno se občerstvilo Euro.

Novým šéfredaktorem týdeníku Ekonom se stane Ondřej Neumann, dosavadní zástupce šéfredaktora Hospodářských novin. Řízení redakce se ujme ve čtvrtek 4. srpna, oznámila dnes společnost Economia, která oba tituly vydává.

Aniž firma uvedla důvod, Neumann střídá Evu Hanákovou, která Ekonom vedla od září 2007. Vydavatelství opouští k 31. srpnu.

Letos v květnu prodával Ekonom 15 700 kusů na vydání (z toho přes 11 600 byli předplatitelé), v září 2007, kdy Hanáková nastupovala, to bylo skoro 19 300 prodaných (16 200 předplatitelů). Jako prakticky všude na tiskovém trhu klesaly i příjmy z inzerce, aspoň podle oficiálního monitoringu.

Neumanna si v dubnu 2009 přivedl do HN jako zástupce tehdejší šéfredaktor listu Petr Šimůnek. Nynější šéfredaktor HN Petr Šabata, který Šimůnka v únoru vystřídal, Neumanna nahrazuje Petrem Orálkem, který přichází z deníku MF Dnes.

Neumann kromě posledních dvou let v Hospodářských novinách nepůsobil v ekonomickém titulu. Než v dubnu 2009 nastoupil do HN, pracoval jako vedoucí domácí redakce a zástupce šéfredaktora zpravodajství České televize. Ještě dříve byl na vedoucích pozicích v časopisu Týden a v Lidových novinách. Šéfoval také už zaniklým víkendovým novinám Nedělní svět. Novinářskou kariéru začínal v ČTK.

„Ekonom musí projít poměrně razantní změnou obsahu i vizuálu. Pracuje v něm řada schopných novinářů, o které je možné se při této změně opřít,” prohlásil Neumann v oficiálním komuniké.

“Jsem přesvědčen, že v relativně krátké době je možné z Ekonomu učinit jasného lídra mezi zpravodajsko-analytickými týdeníky. Lídra, pro kterého je jeho kompetence při psaní o ekonomice a byznysu konkurenční výhodou a který udrží stávající a přitáhne nové čtenáře,“ doplnil.

Ekonom bude brzy vystavený zesílené konkurenci: na český trh se chystá místní verze amerického Forbesu. Nedávno konkurenční Euro přišlo s novou grafikou a občerstvenými newslettery online.

Též Petr Orálek sbíral první novinářské zkušenosti v ČTK. Od roku 1993 pracoval na různých pozicích v MF Dnes, od roku 2003 jako zástupce šéfredaktora. V deníku byl mimo jiné zodpovědný za novou obsahovou koncepci a relaunch ekonomického zpravodajství či za relaunch a koncepci 15 regionálních příloh.