
Adéla Vopěnková. Foto: Herbert Slavík
Dvouměsíčník Finmag vydavatelství Next Page Media má novou šéfredaktorku. Stala se jí Adéla Vopěnková, která v minulosti psala pro Forbes nebo Czech Business Weekly a v posledních letech se podílí na magazínu Magnus pro J&T. V čele redakce Finmagu působí od dubnového vydání, které vychází tento čtvrtek. Dosavadním šéfredaktorem Finmagu byl Ondřej Tůma, který v rámci vydavatelství nedávno přešel na místo ředitele titulu Football Club.
S novou šéfredaktorkou změnil časopis koncepci i podobu. Posledních šest let byl Finmag společenským magazínem s přesahem do financí a byznysu. Nový koncept klade důraz na byznys, počítá s větším prostorem pro byznysové příběhy. Společenská témata zůstávají, ale nebudou hrát prim. „Chceme časopis otevřít čtenářům z řad profesionálů a reálného byznysu,“ říká nová šéfredaktorka. Vizuální podoba je víc lifestylová.
„Naším cílem není čtenáře zahltit, ale vybírat pro ně to nejlepší z byznysu, společnosti, kultury, designu nebo vědy,“ uvedla nová šéfredaktorka. Chce se vyhnout jednostrannému zaměření: „Máme v plánu Finmag posunout do kategorie speciálních prémiových magazínů, která je běžná venku, ale u nás dosud neexistovala. Inspiraci jsme proto hledali v zahraničních časopisech jako Monocle, 1843, Le Point, „M“ od Le Monde či v některých mutacích Vanity Fair.“ Nechce časopis na jedno použití, ale takzvaný coffee table magazine.
Kromě obsahu se mění složení redakčního týmu. Do redakce s relaunchem přibyla art directorka Anna Setinská, která v minulosti působila v Elle či Harper’s Bazaaru, z vydavatelství Economia přišel editor Tomáš Wehle.
Finmag dál vychází v nákladu 10.000 kusů. Přibližně polovina dosud byla distribuována předplatitelům, z nich větší část tvořila skupina prémiových klientů poradenské skupiny Partners, pod níž Next Page Media spadá. Druhá polovina putovala na stánky. „Obchodně byly poslední dva roky pro Finmag extrémně úspěšné. Na druhou stranu stagnovalo předplatné,“ vysvětluje nová šéfredaktorka důvody, které vedly ke změně strategie. Vydavatelství též aktuálně obsazuje pozice specialistů distribuce a B2B a zároveň personálně posiluje obchodní tým: „Je čas se více zaměřit na marketing a práci s distribucí, abychom časopis mohli orientovat na širší skupinu předplatitelů.“
Relaunch Finmagu souvisí s expanzí Next Page Media (dřív Partners Media), které po akvizici slovenských finančních portálů Peniaze.sk a Finance.sk loni též koupilo od vydavatele KPJM Agency, dceřiné firmy Klubu přátel Josefa Masopusta, zmíněný tištěný čtvrtletník Football Club. Také ten letos prošel redesignem a rozšířením o digitální formáty.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
