V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Seriálem Most! oslovila ČT zejména mladší muže

Osm dílů cyklu sledovalo v průměru 1,6 milionu diváků, dalších čtvrt milionu pak na webu.

Zdeněk Godla jako Franta. Foto: Michaela Buchtová, Česká televize

Zdeněk Godla jako Franta. Foto: Michaela Buchtová, Česká televize

Seriál Most!, který se v pondělí večer na ČT1 rozloučil svým osmým dílem, se stal nejsledovanějším komediálním seriálem České televize poslední doby. Jde zároveň o první komediální seriál na českém televizním trhu, který v popularitě dokázal překonat sledovanost večerní zpravodajské relace i pořadů vysílaných v hlavním vysílacím čase od 20 hodin, které se jinak pravidelně drží na špici zájmu.

V televizi si každý díl pouštělo v průměru 1,64 milionu lidí. Sledovanost přitom díl od dílu stoupala, od 1,4 až k 1,9 milionu u předposledního dílu, poslední díl dosáhl 1,6 milionu diváků, protože ho ČT uvedla později než předchozí, od 21.45, údajně kvůli vulgarismům. Ty ale zaznívaly i v předchozích dílech, které se vysílaly mezi 21. a 22. hodinou. Narozdíl od předchozích případů na to publikum nebralo zřetel a veřejná kritika v tomto ohledu se v podstatě neobjevila.

„Rekordní jsou kromě sledovanosti živě v televizi zejména ukazatele odložené sledovanosti. V televizi si v průběhu sedmi dní po odvysílání v průměru každý díl Mostu pustilo 433.000 diváků starších čtyř let a odloženě na internetu dalších 251.000. Odložená sledovanost tak dokázala k živé televizní sledovanosti přidat dalších 52 % diváků. Zanedbatelná není ani živá internetová sledovanost, která díl od dílu roste. Šestý díl si živě na internetu pustilo 35.000 lidí,“ uvádí ČT.

Sledovanost jednotlivých dílů seriálu Most!

Sledovanost jednotlivých dílů seriálu Most!

Sledovanost jednotlivých dílů seriálu Most! na různých platformách

Sledovanost jednotlivých dílů seriálu Most! na různých platformách

„Zajímavé je i srovnání diváckého profilu televizních a internetových diváků. Zatímco na internetu tvoří diváci do 44 let téměř tři čtvrtiny všech diváků, v televizi tvoří tato skupina třetinu. U internetových diváků je patrný i zvýšený podíl lidí se středním a vyšším vzděláním. Seriál oslovoval víc muže než ženy, a to zejména muže mladšího věku. Ve skupině mužů ve věku 30 až 44 let dosáhl Most! na průměrný podíl na sledovanosti téměř 55 %, mezi muži od 15 do 29 let potom na téměř 50 %,“ zaznamenalo elektronické měření sledovanosti.

Diváci seriál vyhledávají na všech platformách. Díl od dílu také rostly už tak nadprůměrné parametry - hodnocení spokojenosti, originality i zaujetí. A pondělní diskusní pořad 90′ na ČT24, který se Mostu věnoval, byla s 233.000 diváků (a zásahem přes 650.000) druhou nejsledovanější v historii.

Osazenstvo Severky. Foto: Michaela Buchtová, Česká televize

Osazenstvo Severky. Foto: Michaela Buchtová, Česká televize