
Logo šestého kanálu Novy Smíchov
Televize Nova spustí den před Vánocemi v 18.00 vysílání svého šestého kanálu Smíchov, zaměřeného na komediální filmy a seriály především z americké produkce. Cílit bude stejně jako celá skupina Nova na diváky ve věku 15 až 54 let, součástí programu nicméně bude i podvečerní animované pásmo pro děti - podobné už má ČT2 a s nímž udělala úspěch i TV Barrandov.
„Spustit Smíchov jsme se rozhodli, protože jsme chtěli zvýšit zásah skupiny a s tím související produkci GRP, vytvořili jsme tedy stanici komplementární ke stávajícímu portfoliu skupiny Nova. Smíchov tedy není postavený konkurenčně k některé z existujících stanic, svým programem ale má ambici zasáhnout diváky většiny z nich,“ uvedla v rozhovoru pro ČTK programová ředitelka Novy Alex Ruzek.
Smíchov bude šířený bezplatně, a to ve vysílací síti 4 provozované firmou Digital Broadcasting Radima Pařízka, v níž je už šířen také program Novy pro muže Fanda, spuštěný v červenci. Kromě Smíchova a Fandy skupina vysílá také hlavní kanál Nova, filmovou Nova Cinema a dva placené programy Nova Sport a místní verzi hudební MTV. Smíchov půjde k divákům také přes satelit, kabel a IPTV.
Motto kanálu zní „Smíchov je všude tam, kde se lidé smějí“. „Chce nabídnout rozptýlení a zábavu všem divákům, kteří se chtějí pobavit a odpočinout si. V situaci, kdy jde celková společenská nálada dolů, i v souvislosti s hospodářskou situací, vidíme, že takových diváků je čím dál více. Ze zkušenosti víme, že komediální obsah, filmy, seriály vyhledává velké množství diváků, například na Nově Cinema patří tento obsah k nejsledovanějším,“ uvedla Alex Ruzek.
Ze seriálů půjde na Smíchově Krok za krokem, Ženatý se závazky, v české televizní premiéře pak Mike a Molly nebo Zpátky do školy. Z filmů to budou třeba snímky Fotr je lotr, Lepší pozdě, nežli později, Láska a jiné pohromy, Addamsova rodina, Piti piti pa nebo série Policejní akademie a Bláznivá střela. Nova tak zrecykluje starší cykly a snímky, které točí často i na hlavním kanálu.
Nepřímo to potvrzuje i Ruzek: „Obecně řečeno, chceme se spíše zaměřit na klasickou zábavu, komedie, sitcomy a seriály, ke kterým se diváci vždy rádi vrátí. Co se týče pravidelného schématu, pondělky například budou patřit romantickým komediím, čtvrtky akčním, pátky rodinným nebo neděle nestárnoucí komediální klasice.“
Start bude úsporný, žádné vlastní pořady se zprvu neplánují.
V podvečerním pásmu animovaných pořadů pro děti nazvaném Smíškové, půjdou dětské pořady jako Tom a Jerry, Flintstoneovi či Méďa Béďa.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
