Šetření vodou třikrát jinak. Story tlrs společně s Grohe pomáhali edukovat veřejnost

Co je znakem dobře fungující spolupráce? Když za vámi klient přijde s kampaní jednou, podruhé i potřetí!

Grohe

Grohe

Do třetice všeho dobrého

Už když nás Grohe v roce 2020 oslovilo poprvé, věděli jsme, že to bude výzva. Zadání bylo ambiciózní: posunout vnímání značky od luxusu k udržitelnosti. Vymysleli jsme proto kampaň, která přinesla jednoduché tipy, jak šetřit vodou, a lidem představila výrobky Grohe EcoJoy.

Podruhé jsme už věděli, že lidé s vodou v domácnosti šetřit umí. Ale reálná spotřeba vody sahá daleko za hranice domácnosti, a to už si mnozí představit nedovedou. Vystavili jsme tedy Čechům vodní zúčtování a spočítali jim, jaká je jejich vodní stopa.

Do třetice jsme se zaměřili na jeden z nejčastějších argumentů: Voda přece nikam nezmizí. Ukázali jsme, jak funguje vodní cyklus a jak složitá je cesta kapky vody z přírody na náš stůl (a zpět do přírody).

Co byl náš cíl?

Značka Grohe je v Čechách synonymem pro luxusní, inovativní a designové sanitární produkty. Naším cílem bylo zvýšit vnímání Grohe i jako udržitelné značky.

Povedlo se to? Troufáme si tvrdit, že ano. Oproti roku 2019 zaznamenal klient v roce 2020 (tedy v roce, kdy jsme spustili web voda.ltd) 2% nárůst podílu na trhu. Grohe v Čechách i na Slovensku vůbec poprvé získalo ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2022 a nejlepšího výsledku v dotazníkovém panelu dosáhlo u věkové skupiny 30-44 let, tedy u primární cílovky naší kampaně. Z obchodního hlediska pak za úspěch považujeme i to, že se Grohe podařilo během tří let zvednout prodeje úsporných baterií přibližně o 5 %.

Jak jsme to provedli?

Voda limited

Vytvořili jsme jednoduchou webovou stránku, kterou jsme naplnili tipy na šetření vodou a odkazy na úsporné produkty od Grohe. Další rok jsme na ni přidali kalkulačku vodní stopy. A do třetice jsme ji rozšířili o interaktivního průvodce ukazujícího cestu kapky vody. Na web jsme postupně přilákali 66 425 lidí.

Rok první: Umíte šetřit vodou?

Obsah, který zaujme

Téma úspory vody není zrovna jednoduché. Bylo proto potřeba zaobalit ho tak, aby  uživatele sociálních sítí bavilo. Nejprve jsme jim naservírovali jednoduché statistiky a vtáhli je do děje pomocí instant experience.

Definovali jsme si cílovou skupinu širší, než je běžná cílovka Grohe (o tom už brand awarenessové kampaně bývají) a první rok (stejně jako oba následující) jsme oslovili kolem jednoho milionu jedinečných uživatelů.

Influenceři, šiřte povědomí

Dostat myšlenku kampaně mezi co největší množství lidí nám pomohla influencerská jména jako KovyVeronika Arichteva. Ti dostali za úkol vystačit si se 70 litry na den. Takové množství totiž mají k dispozici obyvatelé Kapského Města, které se dlouhodobě potýká s nedostatkem pitné vody. Zapojení influencerů nám už v prvním roce pomohlo dostat kampaň nejen za hranice námi definované cílovky, ale pomohlo nám  vytvořit i pěknou dávku PR výstupů. S Kovym jsme nakonec spolupracovali na všech třech kampaních.

Grohe

Grohe

  • 1 milion unikátních uživatelů (reach)
  • 25 PR výstupů
  • 167.900 uživatelů (reach instant experience)

Rok druhý: A co vaše vodní stopa?

Šokující čísla pro nevěřícího Tomáše

Zatímco šetřit vodou v domácnosti většina Čechů a Slováků umí, o spotřebě vody při výrobě věcí, které každodenně používáme, už přemýšlí málokdo. Vodní stopa výrobků je dost abstraktní téma, proto jsme jej pojali formou hry a v soutěžním kvízu vystavili vodní zúčtování tisícům lidí. Opět jsme si na pomoc povolali influencery: Kovyho a Nicole z Cup of Style.

Neberte Čechům pivo

V jinak klidných vodách community managementu se strhla doslova lavina. Během všech tří kampaní jsme viděli výraznou potřebu lidí o tématu diskutovat. A my jim rádi vyhověli. V komentářích i zprávách jsme živě debatovali a reagovali na podněty a hlavně s radostí přihlíželi, jak si mnozí vzali téma za své a diskutovali i bez našeho přičinění. A co strhlo největší poprask? Když jsme Čechům ukázali vodní stopu piva.  

A co z toho?

Na sítích jsme získali pozornost a byla by škoda ji zahodit. Uživatele jsme nechali soutěžit o nejnovější iPhone a samozřejmě o produkty Grohe. A díky účasti více než 23 000 lidí jsme získali poměrně velkou databázi kontaktů, které jsme mohli oslovit napřímo i v dalším roce kampaně.

Grohe

Grohe

  • 996.682 uživatelů (reach)
  • 77 % návštěvníků webu vyplnilo kvíz až do konce
  • 23.174 soutěžících

Rok třetí: Vody je stále stejně?

Do třetice všeho dobrého

Díky poctivému community managementu jsme věděli, jaké argumenty proti úsporám vody uživatelé nejčastěji používají. A na vyvracení mýtu, že voda nikam nezmizí, jsme postavili třetí kampaň.

Interaktivně a zábavně

Nechtěli jsme uživatele nudit středoškolským výkladem, proto jsme jim komplexnost vodního cyklu ukázali na interaktivní microsite, na níž jsme sledovali kapku vody na cestě z přírody přes domácnosti a čističky zpět do přírody. A nově nabyté znalosti poté mohli zužitkovat v soutěžním kvízu o udržitelné batohy a obaly na notebook vyrobené ze starých reklamních bannerů.

Grohe

Grohe

  • 1 milion uživatelů (reach)
  • 4,8 milionů impresí
  • 5 444 soutěžících

A celkově?

Každý rok jsme oslovili kolem 1 milionu uživatelů. Rozšířili jsme databázi o 30 000 kontaktů, se kterými může klient nadále pracovat. Díky využití influencerů Kovyho, Veroniky ArichtevyNicole z Cup of Style jsme oslovili stovky tisíc uživatelů mimo naši primární cílovou skupinu. Trojicí kampaní jsme pomohli Grohe k lepším obchodním výsledkům a vytvořili množství zábavně-edukativního obsahu, kterým jsme pomáhali šířit osvětu o potřebě smysluplného nakládání s vodou.

Text je součástí placené spolupráce se skupinou Near & Dear Group

Sdílejte