Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Sex v první vteřině spotu! A stačí nám patnáct vteřin!

Slováci nám ukázali, jak se dělá spot na mobilní internet.

Myslím si o sebe, že viem velmi dobre po slovensky. Ale tento článek raději napíšu česky. Po pravdě myslím, že mou slovenštinu je nutné slyšet. Piloval jsem ji pět let a... ale to je fuk.

Předevčírem jsem koukal na slovenské televizi na Superstar. I když jsem čekal nebetyčnou nudu, zjistil jsem, že mě to pořád baví. Vždyť je proč. Někteří lidé mají nádherný hlas. Rytmuse můžu, ale on není žádný zpěvák, je to jen rapper a producent. Proto se asi drží zpět. Nenazpíval snad jedinou písničku, přesto si docela často pouštím jeho první sólovku Bengoro. Nicméně co má on komu radit ohledně zpěvu, nechápu. Nemá moc prostoru, kde by mohl dát dobrou hlášku. Každopádně nuda se nekonala a kupodivu jsem dokoukal celý pořad.

Avšak to skutečně vzrušující se stalo v reklamním bloku. Slovenský T-Mobile je něco jiného, než český. Samozřejmě, český loni také ukázal, že umí natočit super zábavný spot s Chuckem - odkaz snad ani nemusím přikládat. Jenže je vidět, že na Slovensku T-Mobile asi nikdy neměl hluché období. Koukněte na spot na mobilní internet. O něco podobného se pokoušejí čeští operátoři už pěkně dlouho a neviděl jsem nic podobně silného, jako je první vteřina tohoto spotu, v níž hlavní roli hraje produkt a sex! Sláva!

I zbytek spotu stojí za to. Skvělá copy (reklamní text), skvělé obrázky, zábavné scénky, a to celé, přátelé, má, jak jsem už poznamenal, pouhých 15 vteřin. Kdyby to mělo víc, moje stará televize (novou si nekoupím, jsem umělec a čtu paperbacky) by asi vybouchla nadšením. Těžko říci, odkud přišel nápad na první scénu, zdali jej vymyslel klient navzdory kreativcům ve shodě s nimi, nebo naopak, nebo jakkoliv. To je jedno. Ta scéna je symptom, znamení doby. Srovnejte se spotem od českého Vodafonu. Srovnejte se vším, co si pamatujete z televize z posledního reklamního bloku.

Přitom tohle je T-Mobile, který nám v ČR (kromě onlinu a jedné fajn kampaně od Drawetc.) přinášel, co si pamatuju, vždy nebetyčnou nudu. Nechtěli byste takovéhle spoty v české televizi Nova? Ať máme pocit, že trochu žijem, no ne? Nejde jen o sexuální podtext a polonahý baby. Kdykoliv si pustím MTV Dance (a že ji pouštím skoro furt), vidím polonahých bab, kolik jen chci. Jde o ten odvaz, který se kolegům podařilo natlačit do pouhých dvanácti vteřin!

Jo, ještě k tý kultuře. Slováci měli vždy období, kdy byli napřed. Takhle z hlavy si pamatuju dvě období. Totáč - slovenskou scénu, která byla úplně někde jindy. Pak kolem roku 2005 chrlil slovenský Creative Music House neskutečné pecky!

Tina - Viem, že povieš áno.

Vec - Na horách.

Gde ste.

Musím pokračovat?

Jinak Rytmus od té doby, co se soustředil na image a drahá videa, nepustil ani jednu pecku, která by šla poslouchat.