Seznam.cz do feedu své homepage přidal podcasty

Nejnavštěvovanější český web zařadil do nabídky audio, reklamou pomáhá tvůrcům i sobě.

Seznam.cz zřídil pro podcasty speciální web Podcasty.cz

Seznam.cz zřídil pro podcasty speciální web Podcasty.cz

Česká internetová jednička Seznam.cz spouští avizovanou platformu pro monetizaci českých podcastů. Ty jednak katalogizuje na svém novém webu Podcasty.cz, jednak jednotlivé díly nově zařazuje v feedu přímo na své homepage, nejnavštěvovanějším místě českého internetu. Externím tvůrcům podcastů se tak může dostat vyšší poslechovosti, podmínkou je uzavření partnerské smlouvy se Seznamem. Ta zajistí, že Seznam.cz do podcastů bude vkládat reklamní spoty a že se obě strany budou dělit o příjmy z reklamy. Uživatelům je platforma k dispozici zdarma. Podcasty si mohou nechat doporučovat algoritmem, vybírat podle témat nebo autora.

Aktuálně je ve službě Podcasty.cz k poslechu 370 pořadů od 44 autorů a tvůrců, s desítkami dalších probíhá jednání. „Mechanismus zasmluvnění partnerů a monetizace jejich obsahu funguje na podobném principu jako články ve feedu na domovské stránce nebo videa na Streamu. Partnerem se přitom může stát jakýkoli autor podcastů, nemáme žádná tematická omezení,“ přibližuje Jan Dvořák, produktový manažer Seznam.cz.

Kromě webu bude možné poslouchat také v rámci mobilní aplikace Seznam.cz pro zařízení s operačními systémy iOS i Android, a to ještě letos.

Podcasty na homepage Seznamu přibyly k dříve zařazeným odkazům na články ve formě textu a k videím. Seznam.cz tak nyní agreguje všechny formy mediálního obsahu, který je na českém internetu k dispozici. Své uživatele díky tomu může lákat na přehled většího množství obsahu, než vyrábí sám, a naopak jeho homepage pomáhá zvyšovat návštěvnost externí tvorby. Do feedu na domovské stránce přidává Seznam.cz i obsah vlastní.

„Přehrání audio obsahu na webu Seznam Zprávy meziročně stouplo o 73 % a za první čtvrtletí letošního roku jsme zaznamenali 1,8 milionu poslechů našeho vlastního audia. Je patrné, že se jedná o uživatelsky populární formu konzumace obsahu, a proto jsme se rozhodli na tento trend reagovat a nabídnout našim uživatelům platformu, na které najdou nejen naše pořady, ale i podcasty našich partnerů,“ říká produktový manažer Dvořák.