Česká internetová jednička Seznam.cz Iva Lukačoviče v roce 2018 navýšila meziročně tržby o 8,8 % na 4,48 miliardy Kč a vykázala EBIT ve výši 1,6 miliardy Kč. Nejvíc se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik, kde se zisk maziročně navýšil o 25 %, v real-time biddingu pak o 45 %. O desítky procent se zvýšily příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Díky novým formátům meziročně rostla též mobilní reklama.
Tempo růstu mírně zpomalilo, rok předtím činilo 11 % při tržbách 4,12 miliardy a zisku EBIT ve zhruba tomtéž zisku jako loni, tedy 1,61 miliardy. „Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 %,“ uvedl ředitel Seznamu Pavel Zima. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou podle něj pokračovat i letos – reklama se bude prodávat stále víc programaticky.
Loni Seznam.cz spustil vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha na rozhlasový trh. „Letos budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku a služby Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,“ představuje ředitel plány na následující měsíce.