Největší česká internetová firma Seznam.cz loni utržila 2,834 miliardy Kč, meziročně o 6 % víc (v roce 2011 dosáhly 2,68 miliardy), zisk před zdaněním (EBITDA) mírně klesl na 947 milionů z 1,032 miliardy rok předtím. Tento rok Seznam.cz očekává 5% růst tržeb a zisk nad 900 milionů. Novinářům to dnes řekl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix. Za nižší ziskovost mohou podle něj zvýšené investice do produktů a technické oblasti, podle dřívějších zpráv do fulltextového vyhledávání a map.
Tržby Seznamu pocházejí z 30 % z reklamního systému Sklik, z 25 % z oborových služeb, z 25 % display reklamy (včetně videoreklamy a mobilní reklamy), z 20 % z katalogových služeb. Právě z videoreklamy a z mobilní reklamy Seznam loni utržil 40 milionů Kč, meziročně jednou tolik. V mobilních zařízeních konzumuje služby Seznamu přes 1,5 milionu lidí.
Během léta se Seznam chystá pustit na trh plošnou nabídku detailního cílení reklamy na základě behaviorálních modelů.
Dál letos plánuje v rámci dceřiné firmy Seznam.cz datová centra, s. r. o. vybudovat vlastní datové kapacity. „Vlastní datové centrum je cesta, jak zkrotit náklady, aby nás za pár let nedoběhly,“ prohlásil Feix.
Formálně na 1. října je naplánovaná fúze s další dceřinou společností Mapy.cz, která existuje poté, co Seznam kvůli mapám koupil Plan Studio. Největším odběratelem firmy Mapy.cz je mateřský Seznam.cz a její lidé sídlí tam, kde Seznam, což podle Feixe zbytečně administrativně zatěžuje provoz obou subjektů. Proto Seznam dceřinku pohltí. „Všichni kteří jsou dnes v Mapách, se stanou zaměstnanci Seznamu, nikoho nepropouštíme, nikoho nevyhazujeme,“ uvedl Feix.

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
