Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Seznam.cz loni zvýšil zisk o 14 % na 1 miliardu Kč, tržby rostly o 19 % na 2,7 miliardy

  • ČTK
  • 14. 06. 2012 11:09

Největší tuzemský internetový portál Seznam.cz loni zvýšil provozní zisk před zdaněním o 14 % na 1,03 miliardy korun. Tržby stouply o 19 % na 2,68 miliardy Kč. Na dnešní tiskové konferenci společnosti to uvedl generální ředitel Pavel Zima.

Za růstem tržeb, který byl o 4 procentní body vyšší než v roce 2010, podle Zimy stojí zejména nárůst služby Sklik, která zprostředkovává reklamu založenou na kliknutí. Ta měla na Seznamu podíl 30 %, klasická zobrazovaná reklama pak zhruba čtvrtinu, oborové služby jako Sreality.cz či Sauto.cz 25 procent a firemní katalog 20 %.

Výrazný růst zaznamenalo v loňském roce i nové oddělení Business Development, které má na starosti nové obchodní příležitosti. Dařilo se zejména službě Seznam Tip, která nabízí zboží se slevou.

Sklik by měl být největším tahounem růstu obratu i letos, kdy Seznam.cz počítá se zvýšením tržeb o desetinu. „V roce 2012 začali klienti opět víc koukat na výkon, což je pro nás dobrá zpráva, protože náš poměr cena/výkon vždycky fungoval výborně a dopadli jsme v tomto porovnání se zbytkem trhu nejlépe. Klienti jsou tedy více opatrní a my si to musíme více odpracovat,“ řekl Zima v rozhovoru pro ČTK.

Na rozdíl od tržeb by zisk letos růst neměl a měl by zůstat zhruba na loňské úrovni. „Ty peníze navíc chceme investovat do firmy, především do rozvoje nových produktů,“ uvedl Zima. Ze zhruba 250 milionů Kč investic podle něj připadne výrazná část na nové vývojáře a produktové manažery, nevyloučil ale ani akvizici. „Rozhlížíme se po trhu. Myslím, že se něco zajímavého najde,“ dodal.

Firma se letos hodlá věnovat i novým reklamním formátům, jako je video a mobilní reklama. Seznam.cz loni dokoupil zbývající podíl ve videoportálu Stream.cz a do konce roku převrátil ztrátovou službu do černých čísel. Reklamu začne umísťovat i na nový server s videoklipy Mixér.cz. Inzerát se objeví po každém desátém klipu. Mixér je nástupcem služby Stream Music a v současnosti zaznamenává zhruba půl milionu přehraných videí denně. To je zhruba výkonnost jeho předchůdce za měsíc.

Během roku firma převede všech zhruba 7,5 milionu uživatelů na nový e-mail. Službu, která mimo jiné nabídne možnost velkých náhledů dokumentů v přílohách, v současnosti testuje asi 50 tisíc lidí. Převedení všech uživatelů do nové verze bude trvat tři měsíce.

Rozjíždí se také vlastní vyhledávání Seznamu na zahraničních webech. V současnosti firma indexuje asi 400 milionů stránek ze zahraničí, což je zhruba stejně, jako českých stránek. Vedle anglických webů jde například o stránky ve francouzštině, němčině nebo čínštině. Letos se chce více zaměřit na slovenské weby, kde je velká relevance pro české uživatele.

Ze zisku Seznam.cz zaplatil asi 200 milionů Kč na daních státu a byl tak jedním z největších plátců daně. Seznam ze 70 % vlastní Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,2 milionu uživatelů.