Největší tuzemská internetová společnost Seznam.cz plánuje v příštím roce výrazně zvýšit investice do tvorby vlastního obsahu na svém videoportálu Stream.cz. Proti letošku by se mohly zvýšit zhruba o polovinu. V rozhovoru s agenturou ČTK to řekl generální ředitel Seznamu Pavel Zima. Výši investic do jednotlivých služeb přitom firma nezveřejňuje.
Seznam internetovou televizi Stream na konci minulého roku předělal a začal na ní nabízet především vlastní původní tvorbu. Největšími hity jsou seriály Kancelář Blaník produkční firmy Negativ, v čele s Markem Danielem (teď o seriálu točila publicistická „Stošedesátosmička“ České televize), Slavné dny týmu Pavla Zuny a Jídlo, s.r.o., s expertem na vaření Romanem Vaňkem. Tyto tři jen v říjnu a listopadu zaznamenaly přes 3 miliony zhlédnutí. Tři sta dílů cyklu Fenomén s Karolínou Vrbasovou má od roku 2008 dohromady 100 milionů zhlédnutí.
„Máme naplánováno v penězích kolik chceme dát do obsahu, ale jestli z toho vypadne něco tak úspěšného, jako Kancelář Blaník nebo Jídlo, s.r.o., nedokážu odhadnout. Máme spoustu zkušeností, ale pořád to je metoda pokus-omyl,“ podotkl Zima.
Zprávy ve videu na Novinkách
Firma koketuje i s myšlenkou vlastního zpravodajského videoservisu. Ten by však neměl být součástí Streamu, ale objevit by se mohl na zpravodajských Novinkách nebo domovské stránce Seznamu. „Budeme dál rozvíjet videa v rámci zpráv na Novinkách a jestli z toho uděláme střihovou zpravodajskou relaci, je ve stadiu úvah,“ dodal šéf firmy.
Soupeř klasických televizí
Seznam se podle svého šéfa bude častěji utkávat s nabídkou obsahu s klasickými televizními stanicemi. „Stávající televizní přijímače již mají přístup na internet, i když trochu přes ruku, a je na výrobcích, kam se to bude dál vyvíjet. Stejně tak bude záležet na poskytovatelích terestrického vysílání. Klasické televizní stanice jsou prakticky určené jen pro přímé přenosy a vše ostatní jen jen video on demand, které umí internet taky,“ doplnil.
Internetová televize Stream.cz měla v říjnu podle Netmonitoru téměř 2,3 milionu návštěvníků, zatímco web České televize 1,6 milionu a portály Primy a Nova necelý 1 milion.