Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Seznam.cz ovládl pražská rádia Expres a Classic

David Šimoník (vlevo) a Petr Stuchlík v roce 2014, kdy rádia koupili

David Šimoník (vlevo) a Petr Stuchlík v roce 2014, kdy rádia koupili

Česká internetová jednička Seznam.cz Ivo Lukačoviče koupila dvoutřetinový podíl v rádiích Expres a Classic, a to prostřednictvím své dceřiné firmy Seznam.cz investiční. “Mohu potvrdit, že do naší společnosti Voice of Prague, mateřské firmy rádií Expres FM a Classic Praha, vstoupil 67 procenty strategický investor, mediální holding Seznam.cz. Podrobnější informace o směřování obou rádií, dalších změnách a plánech rádiové skupiny budou blíže představeny na tiskové konferenci ve středu 13. června,” řekl agentuře ČTK jeden z původních vlastníků rádií David Šimoník. Zbylých 33 % zůstává ve společnosti Duck Sauce.

Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením na současnou hudbu, Classic Praha (dřív Classic FM) hraje klasickou, filmovou, jazzovou, swingovou a muzikálovou hudbu. Denní poslechovost obou stanic není vysoká, počítá se v nižších desítkách tisíc lidí. Dosavadní majitel, kterým byl vlastník Fincentra Petr Stuchlík, je provozoval jako “platformu pro elity”, jak řekl Médiáři v roce 2014, kdy je koupil od mediální skupiny Mafra, v rámci odchodu německého vlastníka. “Rádia zaměřená na bonitní publikum nejsou velký byznys, ale vydělají si na sebe,” říkal tehdy Stuchlík. Jeho firma Voice of Prague zveřejnila hospodářské výsledky naposledy za rok 2015, kdy dosáhla tržeb 29 milionů Kč a skončila na černé nule. Zaměstnávala pět lidí.

Podle informací ČTK bude Seznam do rádií dodávat původní zpravodajství ze své vlastní redakce, která funguje v rámci internetových Seznam Zpráv a Televize Seznam. Kromě těchto videoslužeb je Seznam.cz třetinovým podílem přítomný ve společnosti Borgis, vydavateli deníku Právo, s níž produkuje zpravodajský web Novinky.cz.