Tři čtvrtiny ze všech přehrání videa na českém internetu náleží Seznamu, který je tuzemskou internetovou jedničkou rovněž z pohledu návštěvnosti. Ukazují to aktuální čísla oficiálního měření NetMonitor. Zdůrazněme, že data se týkají tuzemských webů, měření českého internetu tak nezahrnuje globální platformy jako YouTube, Facebook nebo Instagram.
NetMonitor za měsíc březen zaznamenal celkem 566 milionů přehrání (takzvaných stream views), přičemž 75 % z toho - 427 milionů - připadlo na Seznam.cz. Druhá v pořadí byla televize Prima, která si připsala 48 milionů přehrání. Následují Mafra (dohromady videa na iDnes.cz, Expres.cz a Ocko.tv) s 26 miliony přehrání, televize Nova s 22 miliony, Czech News Center (Blesk.cz) s 19 miliony, Česká televize s 16 miliony, Economia (Aktuálně.cz) se 7 miliony a Extra Online Media (Extra.cz) s 2 miliony.
Největší zásluhu na výsledku Seznamu má jeho homepage, která je nejnavštěvovanějším místem českého internetu. Přímo na ní měsíčně proběhne 321 milionů přehrání, a to v rámci feedu, který zahrnuje jak videa z obsahových služeb Seznamu, tak z externích webů, které se rozhodly svou návštěvnost podporovat právě napojením na Seznam.cz.
„Do feedu vkládáme primárně odkazy na externí weby, kromě toho ale také na videa z našeho videoportálu Televizeseznam.cz a naše ostatní obsahové služby s videem, tedy Novinky.cz, Seznam Zprávy, Super.cz, Sport.cz a Proženy.cz. To zvedlo zájem i o ně,“ potvrzuje Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznamu. Videoweb Televizeseznam.cz v březnu dosáhl 38 milionů přehrání, Novinky.cz 32 milionů, Seznam Zprávy 15 milionů, Super.cz 11 milionů, Sport.cz 9 milionů a Proženy.cz 0,4 milionu.
Víc o videu na homepage Seznamu čtěte v aktuálním rozhovoru s Tomášem Búřilem
Na současná čísla, která o řád předstihují jeho nejbližší konkurenty, se přitom Seznam.cz dostal během pouhého půl roku. Do měření NetMonitoru se svou homepage vstoupil teprve loni v říjnu. Hned v tomto měsíci se tak počet přehrání videa na českém internetu téměř zdvojnásobil, metrika stream views ukázala 329 milionů, oproti 172 milionům v září. Z říjnových 329 milionů přehrání připadlo Seznamu 178 milionů, tedy víc než polovina.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
