Dvě nové funkce uvedla na svých webech česká internetová jednička Seznam.cz. První z nich je tlačítko s nápisem Líbí se a symbolem srdce, jímž uživatel může vyjádřit zájem o konkrétní článek na homepage Seznamu a dát tak zpětnou vazbu redakci. Kromě hodnocení samotného textu má čtenářova reakce vliv i na doporučovací algoritmus, který míru kladné zpětné vazby zohledňuje při řazení článků na domovské stránce Seznamu. Články s vyšším počtem uživatelských reakcí mají šanci na lepší umístění.
To ovlivňuje i míra zapojení uživatelů do diskuse pod konkrétním článkem. Nový diskusní modul od července funguje zatím jen na webu Proženy.cz. Postupně ho Seznam.cz hodlá nasazovat i na další své obsahové weby.
„Novými diskusemi i tlačítkem sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje,“ říká Matěj Hušek, ředitel divize Homepage a obsahových služeb Seznamu. Lajkovací tlačítko zpopularizovala americká sociální síť Facebook, v Česku na něm zobrazuje nápis To se mi líbí. „Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů.“
Po úspěšných testech na vlastních službách chce Seznam.cz nabízet obě funkcionality prvním externím partnerům. Ti tak mohou snadněji zvýšit návštěvnost svých webů generovanou z domovské stránky Seznamu. „Do budoucna pak zvažujeme nabídnout obě funkce i těm obsahovým portálům, se kterými nespolupracujeme v rámci takzvaného feedu,“ doplňuje ředitel Hušek.