Program i obsazení naší konference Móda v Česku jsou finální. Začínáme v úterý v 9.30 v Aureole.

Seznam.cz pro rok 2018 ceny reklamy nemění

Trendem nového roku podle české internetové jedničky bude mobil a video.

Česká internetová jednička Seznam.cz na valné většině svých inzertních ploch zachová dosavadní ceníkové ceny i pro rok 2018, “kosmeticky” se mají měnit jen ceny v některých službách jako Seznam.cz E-mail nebo Horoskopy.cz. Klientům, kteří do 15. února objednají celoroční kampaně, sleví. “Nově nerozlišujeme, jestli tyto kampaně inzerent objedná formou přímého nákupu, či pomocí takzvaného private dealu v real-time biddingu,“ doplňuje k tomu obchodní ředitel Seznamu Martin Švarc.

Vedle toho Seznam.cz reaguje na zvýšenou poptávku po mobilních reklamních plochách. “Inzerenti pochopili, že online kampaň musí jako běžnou součást obsahovat mobilní plochy, jinak přijdou o desítky procent potenciálních zákazníků či uživatelů. Letos jsme zdvojnásobili počet mobilních reklamních pozic. Na domovské stránce Seznam.cz, na Zboží, Streamu či E-mailu přibyl například nejběžnější formát 300 x 250 pixelů,” přibližuje Ondřej Krišica, ředitel reklamní divize Seznamu. “Aktuálně pracujeme na globálním profilu uživatele, který inzerentům umožní výdej a cílení reklamy napříč všemi zařízeními daného uživatele, díky kterému dokáže marketér vyhodnotit přínos mobilní reklamy mnohem snáz,” tvrdí.

Podobný trend růstu poptávky čeká Seznam.cz u videoreklamy. Proto se chystá “výrazně navýšit” prostor pro ni, a to zejména s rozšiřováním obsahu na Seznam Zprávách. Už letos spustil nové video formáty, začal víc využívat mid-rolly, ale také po vzoru svého hlavního konkurenta YouTube zavedl šestivteřinové krátké videospoty, takzvané bumper ads.

“Běžnou součástí plánování kampaní českými inzerenty” je podle Seznamu zapojení programatického nákupu. “Letošní rok byl přelomový nejen v počtu nabídnutých zobrazení reklamy, ale i v množství nových typů reklamních formátů, které dřív šly nakoupit pouze přímým nákupem,” uvádí Seznam.cz, který automatizovaně inzerentům nabízí už formáty jako branding, nativní reklama (PR články), videospoty či mobilní rich media. Pro příští rok u RTB slibuje lepší možnosti cílení a jednodušší podmínky privátních dealů.

“Stejně jako na rozvoji reklamních formátů jsme pracovali i na možnostech využití behaviorálního cílení v programatiku. Od září Seznam.cz nabízí veškeré dostupné cílení také v RTB. Na 2018 už nyní připravujeme další možnosti cílení – cross-device, custom cílení a budeme také pracovat na zkvalitňování behaviorálního cílení,” uzavírá Krišica.