Jedna ze čtyř obsahových částí internetové televize Stream.cz, kterou od loňska stoprocentně vlastní přední český portál Seznam.cz, se v pátek změní ze Stream Music na Mixér.cz. Služba dál nabízet hudební klipy k přehrání zdarma, bude ale výrazně jednodušší.
“Nebude tam žádné hledání, služba vás bude bavit sama,” řekl ve středu vpodvečer šéf Seznamu Pavel Zima novinářům při představování Mixéru v podzemí pražské Staroměstské radnice. Hudební klipy vydavatelství EMI, Sony Music, Universal Music, Supraphon, Championship Music a dalších se budou automaticky skládat do playlistů podle nálad.
“Bude to hudba bez zbytečných keců,” charakterizoval produkt Zima. Playlistů bude zpočátku osm, určených třeba pro večírek nebo naopak klidnější večer. V databázi slibuje Mixér až 42 tisíc klipů (2400 hodin hudby a 11200 interpretů), to ale postupně, při spuštění bude v každém zhruba 200 hudebních videí.
Uživatel tak bude moci službu ovládat prakticky jen třemi způsoby: měnit kanály, kliknutím si uložit oblíbené písně do zvláštního playlistu nebo načíst další songy.
Spolupráce s MusicJet skončí
Primárním zdrojem peněz z provozu služby má být jako v případě ostatních obsahových služeb Seznamu reklama, a to ve formě grafiky na pozadí a vkládaných spotů, zatím vždy po 10. přehrané písni.
Druhotným zdrojem výdělku má být prodej hudby ve spolupráci se zapojenými gramofirmami. Se zpoplatněním služby Seznam nepočítá.
Stejně tak už portál do budoucna nepočítá se spoluprací s nedávno spuštěným a uživatelsky nepříliš přátelským systémem MusicJet. “Nebudeme ho dlouhodobě podporovat,” řekl Zima na dotaz přítomného Aleše Borovana z E15. Spolupráce podle šéfa Seznamu skončí, až doběhne aktuální kontrakt.
Obsah Mixéru hodlá Seznam.cz propagovat na své homepage, a to v její pravé polovině, kde je dnes kurzovní lístek (ten z hlavní stránky zmizí).
Do televizorů
Služba Mixér.cz bude uzpůsobena i pro chytré mobilní telefony a tablety. A prostřednictvím speciální aplikace chce Seznam proniknout také do chytrých televizorů, od výzkumníků z Gfk totiž ví, že v tuzemských domácnostech je takových přístrojů schopných připojení k internetu údajně už zhruba 200 tisíc.
Vážnou konkurencí by tak služba mohla být pro českou hudební televizi Óčko mediální skupiny Mafra. Ostatně hudební editorkou Mixéru, zodpovědnou za dramaturgii jednotlivých kanálů, bude Blanka Huňátová, která bohaté zkušenosti sbírala v minulosti právě v Óčku (a momentálně působí jako šéfredaktorka hudebního pořadu Musicblok České televize).
PLAYLISTY HUDEBNÍ TELEVIZE MIXÉR.CZ
- České hity, které možná neznáte
- Žádné ohrané hitovky
- Hudba na párty
- Na pohodu a relax
- Pořádná dávka energie
- České hity, které možná neznáte
- Vzpomínky na osmdesátý léta
- Vypalovačky z kazeťáku
Produktovým manažerem služby je Ladislav Veselý, na vývoji se podíleli produktoví návrháři Seznamu Josef Šíma, Petr Král a Karel Pětruchno.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
