Zadavatelé reklamy se prostřednictvím Seznamu mohou nově zaměřit na uživatele, kteří u výběru produktů upřednosťují konkrétní značky. Novinku uvedl nejnavštěvovanější český web Seznam.cz na své dnešní konferenci Sklik Expert Forum 2019 v holešovickém prostoru Dox.
„Při výběru uživatelů do skupiny vycházíme z chování na našich oborových službách, například Zboží.cz nebo Sauto.cz. Do skupiny brandlovers je zařazujeme na základě specifického chování, ze kterého odvozujeme, že v daném případě upřednostňují výběr konkrétní značky. V současné době nabízíme zásah na 30 značek a jejich portfolio budeme brzy zvětšovat,“ přiblížil specialista Seznamu na DMP Martin Jandora.
Jde konkrétně o značky Acer, Adidas, Apple, Bosch, Calvin Klein, Canon, Converse, Dell, Electrolux, Guess, Huawei, Jawa, LG, Lego, Lenovo, Nike, Nokia, Philips, Puma, Reebok, Salamon, Samsung, Sencor, Sony, Tescoma, Tommy Hilfiger, Triumph, Vans a Xiaomi.
Další novinkou v reklamě na Seznamu je cílení na segment B2B, který kopíruje segmentaci kategorií databázi společností Firmy.cz. Inzerenti tak můžou oslovit lidi, kteří podnikají v oboru cestovních služeb, pohostinství nebo třeba zdravotnictví. „O tento typ cílení je na trhu mezi určitými inzerenty zájem. Poptávají se stále užší cílové skupiny, které jsou zajímavé právě pro konkrétní značky a zadavatele,“ říká Jakub Novotný, manažer programatické reklamy Seznamu.
Po migraci veškerého videoobsahu na web TelevizeSeznam.cz přidal Seznam cílení na své pořady, které servíruje právě ve formě videa. Má jich přes 400 a přesunem na jedinou společnou platformu zpřehlednil jejich kategorizaci. Teď lze cílit reklamu celkem na 35 kategorií pořadů jako je zábava, byznys nebo móda.
Sklik, reklamní síť Seznamu, také chystá podporu bannerů ve standardu HTML5, které jsou vhodné pro animované kreativy, možnost inzerování v outstreamu, který výrazně rozšiřuje zásah videoreklamy, a nově si inzerenti v Skliku budou moci přizpůsobit šablony dynamického retargetingu.
Seznam.cz odhaduje, že má v hledání 25 % trhu
Hledání na Seznamu probíhá ze třetiny na mobilech, většina stále jde přes desktop. Ve srovnání s americkým gigantem Google ztrácí česká internetová jednička v mladší cílové skupině. „Máme víc starších uživatelů, nicméně ti dost nakupují,“ podotkl ředitel divize vyhledávání Seznamu Tomáš Pergler.
Podle dat, která prezentoval, návštěvnost hledání Seznamu klesá meziročně o jednotky procent zhlédnutých stránek. „Odhadem máme 25 % trhu,“ přiblížil ohedně poměru Seznam versus Google. Podobně silná konkurence Googlu existuje v zemích používajících latinku jen v Česku, jinak též v Číně, Rusku, v Jižní Koreji, na Tchaj-wanu a Japonsku. Na vyhledávání Seznamu pracuje podle Perglera kolem 120 lidí.
Kolem 20 % všech dotazů na Seznamu tvoří nákupy, respektive je to od 15 do 37 %, a to v závislosti na tom, jak chápeme nákupní dotaz. Jde přitom o čísla z léta, vánoční se očekávají vyšší.