V záplavě nových mobilních aplikací, které se během podzimu chystá na trh uvést největší český internetový hráč Seznam.cz, bude kromě standardních produktových zápisů (fotka, text, cena) a klasické displejové reklamy také nový reklamní formát, tzv. AppKlik. Půjde o konkrétní mobilní aplikace s její ikonou, s možností jedním klikem ji začít instalovat přímo z online obchodu.
„Víme, co nás to stojí úsilí a prostoru rozdistribuovat mezi lidi aplikace. Proto chceme umožnit ostatním, aby si mohli u nás koupit prostor, přes který se uživatelé budou moci jediným klikem dostane do aplikací,“ přiblížil při dnešním představování novinek Seznamu šéf firmy Pavel Zima. „Ceny zatím vznikají. Budeme je testovat s vybranými partnery,“ přiblížil na dotaz Médiáře.
Seznam vedle responsivních webů, přizpůsobujících se velikosti monitorů a displejů, chystá v podstatě pro každou svou službu také mobilní aplikace, soustředí se přitom na platformy Android a iOS. „Do Vánoc bychom chtěli mít ve storech náhradu našich služeb v podobě mobilních aplikací,“ prohlásil Zima. Půjde o aplikace pro nový Stream.cz a E-mail.cz, Sbazar.cz, Firmy.cz, Super.cz a Sport.cz.
Mobilní aplikace Seznamu dosud zaznamenaly přes 1.742.000 stažení, jak Médiáři sdělila mluvčí firmy Irena Zatloukalová. „Jasně vedou Mapy.cz s téměř 852.000 staženími, pak je QR čtečka s 438.000, pak Seznam.cz Menu s necelými 200.000, Novinky.cz jsou na 189.000 staženích a TV program má kolem 61.000,“ uvedla.