Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Seznam.cz v přehrání videí přeskočil Primu a Novu

Česká internetová jednička nově do oficiálního měření přidala videa ze své domovské stránky a za říjen tak téměř zdvojnásobila počet přehrání videí na českém internetu.

Počet přehraných videí na českém internetu výrazně stoupl, v říjnu jich bylo 329 milionů, oproti 172 milionům v září. Ukazuje to oficiální měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor. O nárůst se postarala hlavně homepage české internetové jedničky Seznam.cz, která vykázala 112 milionů přehrání. Číslo značí počet přehrání videí na domovské stránce Seznamu a v NetMonitoru se objevují nově, poprvé právě za říjen. Dosud měly nejvíc přehraných videí na webu televize Prima (v říjnu 48 milionů, v září 37 milionů) a Nova (v říjnu 34 milionů, v září 31 milionů).

Seznam.cz na své domovské stránce zobrazuje proud článků a čerstvě také fotogalerií a právě videí, a to z vlastních i nejrůznějších externích webů. „Cílem je mít feed na homepage maximálně cílený, multimediální, se sociálními prvky. To znamená vítáme nové partnery, přidali jsme lajkovací tlačítka, postupně dodáváme diskuse, rozjeli jsme fotogalerie a jednou z čerstvých komponent jsou také videa, které pro homepage dodává náš videoportál TelevizeSeznam.cz,“ potvrzuje Matěj Hušek, ředitel divize homepage a obsahových služeb Seznamu.

Domovská stránka Seznamu je nejnavštěvovanějším místem českého internetu. Měsíčně přivítá 6,5 milionu uživatelů, videa si na něm v říjnu přehrálo 3,9 milionu lidí. „Pozitivní je, že na videích máme extrémně vysoké interakce uživatelů. Proto jsme se minulý měsíc rozhodli je oficiálně pustit do měření. Meziměsíčně jsme tak skoro zdvojnásobili videoviews na českém trhu,“ říká Hušek. „Ale zatím jsme s tím stále na začátku, cíle máme vyšší. S kolegy nyní pracujeme na tom, abychom získali víc obsahu a řešíme, jak líp uživatelům doporučovat právě tento mediatyp.“

„Nad videem jsme iterovali relativně dlouho, než jsme se dostali do tohoto stavu. Lví podíl na současné podobě mají produktový manažer homepage Marek Vacek a šéfdesignér Karel Pětruchno,“ doplnil manažer Seznamu Matěj Hušek.

Po domovské stránce Seznamu a webech Primy a Novy následují v NetMonitoru podle počtů přehrání iDnes.cz, samotná TelevizeSeznam.cz, Blesk.cz, Novinky.cz, Seznam Zprávy, Česká televize, Aktuálně.tv, Super.cz, Extra.cz, Sport.cz a Proženy.cz. Ze 14 měřených streamových přehrávačů tak rovná polovina spadá pod Seznam (kromě jeho homepage je to TelevizeSeznam.cz, Novinky.cz, Seznam Zprávy, Super.cz, Sport.cz a Proženy.cz).

Měření návštěvnosti internetu NetMonitor zohledňuje tuzemské weby, nepočítá videa na sociálních sítích Facebook či Instagram ani celosvětově nejpopulárnější videoweb YouTube.