Program i obsazení naší konference Móda v Česku jsou finální. Začínáme v úterý v 9.30 v Aureole.

Seznam.cz v září uvede seriál Hasičárna Telecí

Online televize Seznamu si začala vyměňovat seriály s konkurenční videotékou Obbod, dnes nasazuje všech 10 dílů Vyšehradu. Stream.cz chce točit dva seriály každé čtvrtletí.

Česká internetová jednička Seznam.cz přijde letos na podzim s novým seriálem Hasičárna Telecí. Má jít o téma “ne nepodobné Okresnímu přeboru“, řekl na čtvrtečním setkání Seznamu s kreativními marketingovými agenturami v pražském kině Atlas Daniel Strejc, šéfproducent hrané tvorby Stream.cz, internetové televize Seznamu. Ten je přesvědčen, že televizní a internetová produkce seriálů se bude rozpočtem i stopáží čím dál víc sbližovat. Pro zmíněnou novinku Strejcův tým získal známé tváře obrazovek a pláten – především to bude Boleslav Polívka, v roli invalidního důchodce Jardy Pazdery. Dál se v seriálu objeví Adéla GondíkováJan Vlasák či Norbert Lichý. Hasičárna Telecí se bude vysílat od září každý týden – nejprve v Televizi Seznam, pak bude na Streamu.

Péči agentury Ogilvy bude zásadním komerčním partnerem nového seriálu distributor energií E.On. Seriál využije k propagaci své soutěže Energy Globe. Proto podle šéfproducenta Strejce bude v Hasičárně Telecí hrát “velkou roli” solární hasičské auto upravené na výčep. S tím se budou obyvatelé seriálové vesnice snažit do soutěže dostat. Strejc před agenturami ilustroval, jak Seznam.cz dokáže vyjít vstříc inzerentům zařazením jejich reklamy do děje, tedy product placementem. Ten podle Strejce musí výrobky či služby opakovaně “vkusně připomínat”. Cílem tvůrců je zapojení klienta do děje a poetiky, slovní i vizuální připomínání produktu klienta ve víc dílech, propůjčení některé z postav seriálu pro marketingovou komunikaci klienta (v tomto případě Adéla Gondíková bude pro E.on moderovat předávání cen), synchronizovat kampaň seriálu s kampaní klienta či z výrazné a ikonické věci z příběhu udělat symbol kampaně (zmíněné auto-výčep se má ukazovat na různých festivalech).

Každé čtvrtletí dva seriály

Strejc připomněl, že plánem hrané tvorby Seznamu – respektive Streamu – je uvádět každé čtvrtletí dva původní seriály, a to jeden městský, druhý mainstreamový, zároveň přitom jeden “ženský” a jeden “mužský”. Stream.cz nedávno uvedl první mainstreamový seriál pro ženy Kadeřnictví, kterým si podle svého šéfproducenta plánoval vyzkoušet si, jestli umí oslovit cílovou skupinu Ulice a Ordinace v růžové zahradě, dvou stěžejních seriálů televize Nova. Druhá řada Kadeřnictví se má točit teď v létě a vysílat po dva měsíce na podzim. Stream.cz plánuje pro Kadeřnictví získat jako komerčního partnera drogerii Teta. Do děje přitom v rámci spolupráce hodlá zapojit skutečné výrobky z Tety, z tváře kampaně Tety udělat postavu seriálu, naopak přes konkrétní postavu seriálu představit chystané služby klienta, některé díly “přirozeně a nedominantně” zasadit i do prodejen Tety a sponzorské vzkazy před každým dílem obsahově uzpůsobit podle toho, co se bude v dílech zrovna dít.

Mezi uvažované náměty dalších seriálů patří, jak také Daniel Strejc řekl, chatařská osada a její obyvatelé, cesta Tomáše Kluse na vrchol, krematorium v Čáslavi, fotbalové televizní studio, Česko roku 2028, příběh z prostředí hokeje nebo skečový pořad z Ostravska. Uvažuje se taky, že Televize Seznam začne nakupovat filmy.

Stream.cz nabídne Vyšehrad

Stream.cz jako vlastní tvorbu chystá na letošní podzim pořady Černota (o negativních jevech v ulicích Prahy) či Vetřelci a plameňáci (o pomnících a další architektuře města). Ode dneška Stream.cz nabízí desetidílný Vyšehrad, nejpopulárnější seriál konkurenční placené videotéky Obbod, kterou provozují firmy Kamila Oušky a odkud také do Streamu přišel jeho nynější šéfproducent Strejc. Za Vyšehrad se ale na Streamu platit nebude, zhlédnout ho bude možné zdarma, a to až do konce letoška. Naopak Obbod začal nabízet seriály Semestr a Štafl, z produkce Streamu. To je výsledek vzájemné spolupráce mezi Stream.cz a Obbod, kterou obě platformy nově navázaly.

“Shodli jsme se na tom, že Vyšehrad by stálo za to nabídnout širokému publiku zdarma. Jelikož se nejedná o nový seriál, rozhodli jsme se navíc zveřejnit všechny díly najednou, a představit ho nejen divákům Stream.cz, ale také uživatelům Seznamu,“ naznačuje ředitel obsahu Seznam.cz Igor Kalaš, že Vyšehrad bude moci těžit i s návštěvnosti domovské stránky Seznamu, nejnavštěvovanějšího místa na českém internetu.