Víc než polovina zobrazení reklamních bannerů neboli impresí na českém internetu není vizibilní. Na dnešní online konferenci Sklik.cz Expert fórum tuzemské internetové jedničky Seznam.cz to řekl Jaroslav Slavičinský, performance manager Seznamu. Seznam.cz to tvrdí na základě svého průzkumu. Slavičinský připomněl, že podle oficiální definice Internet Advertising Bureau (IAB) je banner vizibilní, pokud se aspoň z poloviny - z 50 % své plochy - zobrazí souvisle aspoň na jednu vteřinu.
Pokud inzerent za zobrazení své reklamy platí, ale zobrazení není vizibilní, lidi je nemohou zaregistrovat. „Takže víc než polovinu impresí nikdo neuvidí, a stejně za ně platíme? Tím nám vlastně říkáte, že nás okrádáte? Nebo jak to máme chápat?“ zajímalo jednoho z účastníků konference. „Samozřejmě to není krádež, my neovlivníme, jestli to člověk uvidí nebo ne, jestli doskroluje nebo nedoskroluje. Ale je právě úlohou marketérů toto sledovat a porovnávat napříč systémy,“ odpovídal Slavičinský.
„Kdybych na to koukal takto, tak v Seznamu okrádáme vlastně nejmíň ze vsech poskytovatelů reklamy,“ podotkl performance manager Seznamu. „Je potřeba si uvědomit, že když platím CPT nebo CPM, to vizibilní může být klidně dvakrát větší. To neznamená, že kampaň nemá efekt, jen je třeba pracovat s frekvencí,“ vysvětloval. „A vždy můžu u výkonových kampaní platit za klik (CPC).“
Sklik nově zavádí metriky unikátních uživatelů, tedy kolik lidí kampaň skutečně zasáhla, a průměrné frekvence zobrazení reklamního sdělení, obě mají být dostupné na úrovni kampaně, sestavy a reklamy. Metrika vizibility v Skliku, reklamním systému Seznamu, nebude zatím dostupná, ale podle Slavičinského je možné napojit externí měření, například z platformy Adform.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
