Přední český portál Seznam.cz kopíruje od amerického Googlu, svého největšího rivala, krátký formát videoreklamy. Jde o takzvaný bumper, šestivteřinovou reklamu, kterou YouTube, populární videoweb Googlu, uvedl loni v květnu a cílí s ním zejména na uživatele přistupující z mobilů. Spot přitom nejde přeskočit, uživatel ho musí dosledovat celý. Český Seznam.cz chce bumper rovněž používat u videí na svých obsahových webech jako Stream.cz, Seznam Zprávy či Novinky.cz.
Umísťovat ho plánuje hned za takzvané prerolly, tedy reklamy nasazené před před video, které přeskočit jdou. Na úterním setkání Seznamu s obchodními partnery v kině Cinestar na pražském Andělu to řekl Dušan Gajdoštík, head of brand advertising. „Slibujeme si od toho, že uživatele moc neotrávíme,“ podotkl k rozhodnutí, kde se mají bumpery přehrávat. Podle Gajdoštíka má být šestivteřinový bumper v nabídce pro inzerenty ještě letos „ve veškeré šíři možností nákupu videoreklamy“, tedy s možnostmi cílení či šíření programaticky. Prodávat se bude na CPM (cenu za tisíc zobrazení), později i na CPV (cenu za zásah diváka, uživatele).
Nový formát mikrospotu je zaváděn s cílem zvýšit prostor pro reklamu ve formě videa. Na to bude česká internetová jednička sázet, jak v úterý řekl jeden z jejích nejvyšších manažerů Pavel Zima, „video vnímám jako médium budoucnosti“. Gajdoštík uvedl, že Seznam.cz na všech svých obsahových službách momentálně zaznamenává 80 milionů spuštění videí měsíčně, letos má toto číslo organicky narůst o 10 %, a často u nich mívá videoreklamu skoro vyprodanou. „Hledáme cesty, i technologické, jak s inventory líp pracovat, jak ho víc otevřít reklamním zadavatelům,“ vysvětloval.
Pro menší zadavatele inzerce má Seznam.cz připraveno, že v první polovině příštího roku 2018 nabídne nově videoreklamu ve své reklamní síti Sklik. Velkým zadavatelům, zvyklým investovat především do televize, vyšel vstříc tím, že od jara dodává mediálním agenturám svá data do jejich nástrojů pro crossmediální plánování inzerce: „Budeme je edukovat, ukážeme možnosti doplňkového zásahu.“
Užší spolupráce přitom probíhá s GroupM, která si data „tahá“ do svého plánovacího nástroje mCross. I v tom Seznam.cz následuje svého největšího konkurenta Google. „Na českém trhu neexistuje tržní standard v podobě výzkumného projektu, který by nám umožnil plánovat integrované video kampaně, tedy kampaně zahrnující televizní i online kanály. Proto oceňujeme, že Seznam.cz se připojil touto aktivitou ke společnosti Google, která nám obdobná data už poskytovala,“ podotýká Jiří Udatný, ředitel oddělení dat a analýz GroupM.
To vše je reklama navázaná na obsahová videa, takzvaný instream. Co se týče outstreamu, tedy videoreklamy stojící samostatně, Gajdoštík připomněl existující formát Homepage TV na domovské stránce Seznamu, a oznámil, že konkrétně na Novinkách se testují reklamní videa vložená do textu článků. „V tom si slibujeme lepší výsledky i co se týče dokoukanosti,“ řekl.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
