Česká internetová jednička Seznam.cz navýšila meziročně svoje tržby o 4,7 % na 4,69 miliardy Kč. Firma jediného vlastníka Iva Lukačoviče v uplynulém roce dosáhla zisku před zdaněním 1,4 miliardy a profitabilitu udržela na hranici 30 %. Největší měrou se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst 15 %. Začátkem loňska internetová společnost Seznam.cz kompletně pohltila regionální rádia Expres FM a Classic Praha.
„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek. Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což je oproti předchozímu roku navýšení o 17 %,“ uvedl Pavel Zima, jeden ze tří šéfů Seznamu.
Podle Zimy trend zvýšené konzumace obsahu na domovské stránce české internetové jedničky se projevuje i letos a kulminoval během koronavirové epidemie: „Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jednalo o 60% nárůst.“
Klíčovým rokem pro celou tuzemskou ekonomiku i českou internetovou jedničku bude podle ředitele Zimy aktuální období 2020: „Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability.“ Krizi způsobenou pandemií covid-19 prozatím Seznam.cz podle Zimy ustáli: „Její následky ale ještě očekávám, a to zejména na přelomu letošního a příštího roku. To se teprve uvidí, jak připravení ve skutečnosti jsme.“

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight
