Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Seznam za čtvrtrok utratil za reklamu 55 milionů, Google „jen“ 41 milionů

Od listopadu do ledna Seznam vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google volil strategii televizní a internetové reklamy, později i venkovní.

  • ČTK
  • 23. 02. 2011 15:45

Více než 96 milionů korun v ceníkových cenách utratily od listopadu do ledna v reklamním souboji vyhledávače Seznam.cz a Google. Zatímco Seznam vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google Czech Republic volil strategii televizní a internetové reklamy, později i venkovní.

Uvedla to dnes společnost Admosphere, která se zabývá monitorováním reklamních investic.

Více prostředků do reklamy investoval Seznam.cz. Jeho výdaje v ceníkových cenách Admosphere odhadla na 54,6 milionu korun. Google měl dosud investovat 41,4 milionu. Údaje v ceníkových cenách neberou v úvahu množstevní slevy, ani barterové smlouvy.

Český Seznam se vydal cestou silné televizní kampaně, do které investoval 46,6 milionu Kč, a podpořil jí inzercí v tisku v objemu 7,7 milionu korun.

Google, který je součástí stejnojmenné nadnárodní skupiny, investoval do televizní inzerce 23,2 milionu a do internetové reklamy 12,2 milionu. V lednu pak výrazně posílil své investice i na poli venkovní reklamy, kde utratil čtyři miliony.

Česko je jednou z mála zemí, kde Google nemá jasnou pozici nejpoužívanějšího internetového vyhledávače. Náskok Seznamu se však postupně snižuje a podle některých statistik se už podíl obou vyhledávačů na přelomu roku vyrovnal. Jiná měření ale stále přiznávají větší podíl českému vyhledávači.

Přesné porovnání chybí, protože Google se neúčastní měřicího projektu „české jednotné měny“ NetMonitor.