Program i obsazení naší konference Móda v Česku jsou finální. Začínáme v úterý v 9.30 v Aureole.

Seznamu rostly tržby o 11 % na rekord 4,12 miliardy

Česká internetová jednička Seznam.cz v loňském roce 2017 zvýšila tržby o 11 % na rekordních 4,12 miliardy Kč. Provozní zisk EBITDA meziročně stoupl o 17 % na 1,89 miliardy, ukazatel EBIT vzrostl o 18 % na 1,61 miliardy. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl místopředseda představenstva společnosti Pavel Zima. “Rok 2017 byl nejlepší v historii,” připomněl Zima, “v letošním roce výsledky minimálně vyrovnáme, ale naše ambice jsou samozřejmě větší.” Seznam.cz celý patří svému zakladateli Ivo Lukačovičovi. Celková návštěvnost jeho webů činí kolem 7,8 milionu reálných uživatelů měsíčně.

“Stojí za tím velký úspěch obsahových služeb v čele se Seznam Zprávami a také programatický prodej reklamy, kombinace Skliku a real-time biddingu,” přiblížil Zima ohledně loňských výsledků. Programaticky (strojově) prodávaná reklama přitom generuje už víc než polovinu celkových tržeb Seznamu.

Za “největší produktový úspěch za poslední dobu” označil Zima službu Další články z českého internetu, která z homepage Seznamu odkazuje na vybraný obsah jinde. Služba momentálně směruje na externí stránky přes 100 milionů kliků měsíčně. Seznam.cz na tom profituje formou provizí, provozovatelům jiných webů totiž výměnou za propagaci u sebe přikazuje umísťovat kódy svého reklamního systému.

Homepage jako Facebook, i s podcasty

Letos mají Další články převzít název Seznam jede a z této služby integrovat její komunitní nástroje podobné těm na předních sociálních sítích, jako je lajkování či komentování. Kromě psaných článků má navíc feed zahrnout nově i video a audio (zvuk má mít formu podcastů). To souvisí s integrací čerstvě koupených rádií Expres FM a Classic Praha. Homepage Seznamu se tak má připodobnit Facebooku, přičemž obsah, který chce ukazovat i propagovat, bude ze všech mediatypů.

“V rámci projektu Seznam jede přidáme na homepage sociální prvky. A rádia nám do toho zapadají. Nekonečný proud zpráv si říká o experiment s podcasty. Plán je otevřít ho celému rozhlasovému trhu a přijít pro něj se zcela novým obchodním modelem,” načrtl dnes před novináři Pavel Zima.