Pořádající Asociace public relations agentur (APRA) vyhlásila nominace letošního 13. ročníku České ceny za PR. Přihlášených letos bylo 133 projektů, v počtu přihlášek dominují agentury AMI Communications a Bison & Rose, obě s 27 projekty, následuje Ogilvy Public Relations s 25 projekty. V počtu nominací vede AMI (14), následují Ogilvy (12), Konektor (8) a AC&C s Bizony (obě 7). Z celkem 22 kategorií je letos nejobsazenější kategorie Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27) a Akce a události (25). Tříkolové hodnocení si vzalo na starost celkem sedm porot. Výsledky budou slavnostně vyhlášeny 14. června večer tradičně v pankrácké restauraci Aureole nad Prahou, večerem tradičně provede Ondřej Hejma.
Zároveň s ostatními cenami bude opět uděleno ocenění za Přínos oboru public relations, letos poprvé se bude předávat také cena Mluvčí roku. Na ni bylo nominováno celkem 28 tiskových mluvčích z nejrůznějších firem a organizací z celého Česka. Nominace zaslalo organizátorům celkem 63 novinářů a osobností z mediální a komunikační sféry. Do konce května vybere odborná porota pětici finalistů.
Zájem o Českou cenu za PR
rok | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
projektů | 95 | 102 | 136 | 118 | 146 | 155 | 113 | 156 | 133 |
přihlášek | 138 | 171 | 203 | 209 | 272 | 272 | 237 | 310 | 290 |
Zdroj: APRA
„Kromě slavnostního udílení cen připravujeme i dva workshopy, které se uskuteční v odpoledních a podvečerních hodinách před gala večerem. Jedná se o workshop s nejzajímavějšími projekty České ceny za PR 2018. Ten je určený všem, které zajímá, jak takové projekty vznikají a chtějí se seznámit s příklady dobré praxe. Druhý workshop je spojený s oceněním Mluvčí roku, který představí finalisty ocenění a jejich práci z pohledu firmy nebo organizace, kterou reprezentují,“ přiblížil Patrik Schober, člen výkonné rady APRA.
Shortlist České ceny za PR 2018
Komunikační disciplíny
Firemní komunikace
- CTP Art Wall, Bison & Rose a CTP pro CTP
- Pojďte dělat poradce k nám – náborová kampaň ČSOB, ČSOB pro ČSOB
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
- Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications pro Continental Barum
Společenská odpovědnost a filantropie
- #Dobroodkosti, Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool pro ČNRDD
- Jedeme v tom spolu!, Cesta za snem, z.s. pro Lenovo ČR
- Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Vermikompostéry do škol aneb žížaláci…, Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia
Business to Business
- Čeští milleniálové znovu v akci, PR.Konektor a Konektor Social pro odborníky z marketingu a komunikace v Čechách
- Jedlá stravenka, ADison a Demopictures pro Up Česká republika
- Letní novinářská seznamka zn. trvalý vztah, Ogilvy PR pro P3
- Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, MMcité+ pro MMcité+
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
Business to Consumer
- Fiktivní filmový hrdina ve skutečném…, Chance a.s. a Outbreak pro Chance a.s.
- IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika
- Když lidé více věří bookmakerovi…, Right Communications pro Fortuna Entertainment Group N.V.
- Ruku na srdce, Havas PR pro Novartis
- S kůží na trh, Ogilvy Public Relations pro AbbVie Česká republika a Slovensko
Interní komunikace
- Amazon vyslyšel neslyšící, FleishmanHillard pro Amazon
- ČSOB průvodce divočinou života, ČSOB, Bison&Rose a studio MOTOR pro ČSOB
- Interní komunikace v kostce, Donath Business & Media a Tomáš Jelínek pro Home Credit
- mApollo 2: raketový nárůst úvěrů, mBank ve spolupráci Ewing Public Relations pro mBank
- Team Blue, ČSOB a Studio MOTOR pro ČSOB
Krizová komunikace
(na shortlistu jsou tři projekty z důvodu malého množství přihlášených projektů)
- Fakty proti manipulacím, Česká televize pro Česká televize
- Moderna v ruském lese, McCann pro Nokian Tyres Europe
- Regulace vyhánějí lidi z hospod…, Native PR pro Český svaz pivovarů a sladoven
Digital & Social Media
- #ChristmasActually, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
- IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika
- Jedeme v tom spolu, Cesta za snem pro Lenovo ČR
- Prezident 21, Institute for Democracy 21 a Lesensky.cz a Social Ogilvy pro Institute for Democracy 21
- Svoboda není samozřejmost, O2 Česká republika a O2 Slovensko, FleishmanHillard, Seesame a Triad pro O2 Česká republika a O2 Slovensko
Politická komunikace, politické PR, public affairs
(na shortlistu jsou čtyři projekty z důvodu malého množství přihlášených projektů a výrazného rozdílu v hodnocení)
- Duel s prezidentem, Ewing PR a Máme na víc pro Máme na víc
- Prezident 21, Institute for Democracy 21 a Lesensky.cz a 2Fresh pro Institute for Democracy 21
- Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky
- Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie
Oborové kategorie
Finanční trh a finanční služby
- Cash Crew, Visibility Digital pro Provident Financial
- Představy Čechů o stáří, MY.cz pro NN Penzijní společnost
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- S chytrými řešeními bezpečně a snadno, Bison&Rose pro Mastercard
- Transborder Video Selfie Show, Donath Business & Media a Simona Kopová pro Home Credit
Spotřební zboží
- Ambasadoři „mimo systém“, PR. Konektor a fotograf Roland Szabo pro Jack Daniel’s
- Irský svátek svatého Patrika = Jameson, ASPEN.PR a EverWhere pro Jameson
- Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications pro Continental Barum
- Vanish Sto zážitků, ADison pro Reckitt Benckiser
- Všichni milují Indulonu, Havas PR pro Saneca Trade CZ
Farmacie, zdravotnický sektor
- #Dobroodkosti, Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool pro ČNRDD
- Chyť se za koule, Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala
- Odborníci z VFN doporučují: Masturbace….. , AMI Communications pro VFN Praha
- Ruku na srdce, Havas PR pro Novartis
- S kůží na trh, Ogilvy Public Relations pro AbbVie Česká republika a Slovensko
Technologie, IT
- Dívky, věda a technologie: Jak Česko přichází o talenty, Bison & Rose a Microsoft ČR pro Microsoft ČR
- Nic není v bezpečí aneb Když novináři hackují, AMI Communications pro HP Inc.
- SAP Concur představuje AppPort, SAP pro SAP Concour
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Ukaž se, Action Please a Idea Please pro Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Státní správa, veřejný a neziskový sektor
- Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
- Chyť se za koule Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala
- Kdo pomůže se smrtí?, Bílý Medvěd Public Relations a Hospic sv. Alžběty pro Hospic sv. Alžběty
- Oldtubeři, PR Konektor pro Právě Teď ! o.p.s
- Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC
Průmysl
- CTP Art Wall, Bison&Rose a CTP pro CTP
- Když jde o život, FleishmanHillard pro Mölnlycke
- Letní novinářská seznamka, zn. trvalý vztah, Ogilvy Public Relations pro P3
- Prezentace ZETORu na veletrhu Agritechnica 2017, AMI Communications a ZETOR TRACTORS pro ZETOR TRACTORS
- Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie
Služby
- Grand Opening Centra Chodov, AMI Communications pro Unibail-Rodamco
- I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service
- Jedlá stravenka, ADison a Demopictures pro Up Česká republika
- Pojďte řídit s námi, Ewing PR a Arriva Transport Česká republika pro Arriva Transport Česká republika
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
Zábava a sport
(na shortlistu jsou tři projekty z důvodu malého množství přihlášených projektů a výrazného rozdílu v hodnocení)
- Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance a.s.
- John Reed is Coming to Prague, Friendly Friends pro McFit Global Group
- Soulodit bez alkoholu?, Ogilvy Public Relations pro Unie výrobců a dovozců lihovin
Přeshraniční projekty
- České video ve španělském Top Gearu, Porsche Česká republika, divize SEAT, AC&C PR a ritual communicaion pro Porsche Česká republika, divize SEAT
- Milka – přidej se k nám!, Konektor Social, PR. Konektor a Hive pro Mondelez Czech Republic
- Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, MMcité+ pro MMcité+
- Svoboda není samozřejmost, O2 Česká republika a O2 Slovensko, FleishmanHillard, Seesame a Triad pro O2 Česká republika a O2 Slovensko
- Touching Marsterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Komunikační nástroje
Klasická firemní média
- Hvězdou titulky katalogu IKEA, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika
- Na společné cestě!, Bison&Rose pro EUROVIA CS
- Nemusíš být pořád online, Ogilvy Public Relations a Studio Grafite pro LEGO Trading
- Vermikompostéry do škol aneb žížaláci…, Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia
Online média
- Pojďte řídit s námi, Ewing PR a Arriva Transport Česká republikapro Arriva Transport Česká republika
- Sazka svět, Sazka a.s. a PR.Konektor pro Sazka a.s.
- Transborder Video Selfie Show, Donath Business & Media a Simona Kopová pro Home Credit
- Ukaž se, Action Please a Idea Please pro Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
- Vermikompostéry do škol a žížaláci…, Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia
Akce a události
- Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance
- IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika
- Irský svátek sv. Patrika = Jameson, ASPEN.PR a EverWhere pro Jameson
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
- Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC
Tiskové konference
- Grand Opening Centra Chodov, AMI Communications pro Unibail-Rodamco
- Milionové titulky, na které se vyplatilo počkat, Ogilvy Public Relations pro Varroc Lighting System
- Odborníci z VFN doporučují: Masturbace pro zdraví…, AMI Communications pro VFN Praha
- Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
- Televizory s příchutí whiskey a benzínu, PRAM Consuting pro Rémy Cointreau, TP Vision
Sólokapr
- Angostura, BIG FISH & CO pro Ultra Premium Brands
- Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
- Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky
- Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications pro Continental Barum
- Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC
Absolutní vítěz
- Amazon vyslyšel neslyšící, FleishmanHillard pro Amazon
- I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service
- IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika
- Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder
- Oldtubeři, PR Konektor pro Právě Teď!
- Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Zdroj: APRA

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
