Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Show Na stojáka se přesouvá z HBO na Českou televizi, od září půjde na ČT2

Komici (zleva) Petr Vydra, Daniel Čech, Lukáš Pavlásek, Lumír Tuček, Karel Hynek. Repro: nastojaka.cz

Komici (zleva) Petr Vydra, Daniel Čech, Lukáš Pavlásek, Lumír Tuček, Karel Hynek. Repro: nastojaka.cz

Zábavní show Na stojáka, která díky sedmi letům existence na české HBO pomohla na tuzemských televizních obrazovkách etablovat populární zahraniční žánr stand-up comedy, bude nově vysílat Česká televize. Informovaly o tom regionální Deníky.

„HBO chystá jiné projekty a pro nás je to jednoznačně výhoda. Záběr ČT je širší a účinkující se víc zviditelní. Navíc podobný žánr na obrazovce ČT dlouho chyběl,“ citují Deníky producenta pořadu Ondřeje Trojana. „První Na Stojáka natáčíme teď v neděli, vysílat se bude od září,“ sdělil Médiáři šéf programových okruhů ČT Milan Fridrich.

Až na drobné úpravy v dekoraci a grafice zůstane pořad stejný. Bude ho vysílat program ČT2. „Poběží jednou týdně v premiéře, nejspíš v pátek,“ uvedl Fridrich.

„Pořadů zacílených na improvizovanou show, satiru a parodii nebo alternativní zábavu bude víc. Souběžně s HBO bude v týdenním rytmu vysíláno také specifické divadelní představení s jedním populárním hercem založené na ryzí improvizaci. Oba pořady uvede program ČT2 v hlavním vysílacím čase,“ doplnil Fridrich.

Předeslal, že Česká televize „chce hledat nové formy zábavy a dát jim adekvátní prostor v celoplošném programu a jde jí zároveň o možnost podílet se na vyhledávání zajímavých komediálních hereckých talentů a pomoct jim v začátku jejich kariéry“.

„Hledání nových forem zábavy“ ČT nicméně činí přebráním zavedeného pořadu, aniž by jej výrazně měnila, nikoli vytvořením nové show pomocí vlastních sil a zdrojů.

Show Na stojáka dostala do všeobecného povědomí komiky jako je Miloš Knor (měl vlastní pořad na televizi Barrandov a moderoval její úvodní galashow), Lukáš Pavlásek (společně s Vojtěchem Kotkem je tváří aktuální kampaně operátora T-Mobile), „blbá blondýna“ Iva Pazderková nebo „borec“ Karel Hynek.