
Kroky webového konfigurátoru produktů Guru
V posledních letech rapidně vzrostl podíl online nákupů na tržbách B2C i B2B firem a lidé se naučili kupovat přes internet věci, které by si ještě před pár lety „virtuálně“ nikdy nekoupili. Některé produkty se však kupují na dálku o něco hůře. Jde většinou o dražší výrobky, které člověk kupuje pro dlouhodobé užívání (nábytek, bydlení, zahrada) a jejichž nákupu předchází dlouhá úvaha a výběr jejich parametrů. Urychlit rozhodovací proces a zhmotnit zákazníkovu představu může pomoci produktový konfigurátor Guru.
Žijeme v době vizuální kultury. Lidé potřebují zrakové podněty. Vzhled a design produktu často bývá to, co rozhodne o samotném nákupu. A když jde o drahé věci, platí to dvojnásob. Zákazníci si chtějí být jistí tím, co kupují, produkt potřebují vidět i ve všech jeho variantách a nespoléhat se jen na svou vlastní představivost. S Guru mají ihned před sebou, jak vypadá výrobek v jiném provedení, sami si navolí jednotlivé parametry, mění a zkoušejí různé kombinace, a když se rozhodnou pro výslednou podobu produktu, odesílají obchodníkovi konkrétní objednávku. Guru ulehčuje práci oběma stranám.
„Mnoho online nákupů ztroskotá hned v začátku. Vybrat na webu třeba dveře, okna nebo podlahy vyžaduje ochotu procházet desítky prakticky stejných produktů lišících se třeba jen jedním parametrem nebo trpělivost listovat listování v PDF katalogu a tabulkách parametrů. Výběr pak končí odesláním nejasné poptávky e-mailem, což zpravidla končí nekonečným dopisováním. Část zákazníků postupně ztrácí nervy a nákup produktu vzdá, rozmyslí se nebo přejde ke konkurenci,“ vysvětluje Jan Janča, CEO digitální agentury Cognito.
A právě tento proces významným způsobem urychlí konfigurátor Guru. Ten umožní během chvíle klientům věnujícím se B2B i B2C trhu vytvořit vizuální konfigurátor složitých produktů, kde si zákazník nakombinuje požadované parametry výrobku (velikost, materiál, barva a jiné) a za pár vteřin má před sebou vizualizaci výsledného produktu včetně finální ceny.
Jedním klikem pak parametry upraví a hned si prohlédnout, jak produkt vypadá a kolik stojí v jiné variantě a nemusí vše ponechávat pouze své vlastní fantazii. Jakmile si upraví veškeré parametry podle představ, odešle poptávku nebo rovnou vytvoří objednávku.

Konfigurátor Guru v praktické ukázce
Guru zvládne obsloužit libovolné množství zákazníků najednou. „Guru je v podstatě showroom, který je otevřený 24 hodin denně,“ říká Janča. „Jediné, čím je konfigurátor omezen, je dosah klientovy wifi,“ dodává s úsměvem.
Snadno ovladatelný konfigurátor navíc zákazníkovi přináší zážitek v podobě interaktivity. Může si nakonfigurovat libovolné množství kombinací a barevných variací. Takové množství produktů ve fyzické podobě nemáte šanci vměstnat ani do showroomu velikosti letištní haly!
Podobný konfigurátor na míru byl záležitostí několika set tisíců korun. Cognito se však rozhodlo službu zpřístupnit i menším subjektům a lokálním podnikatelům. Guru tak poskytne stejné služby už od 2.000 Kč za měsíc, přičemž je zde započítaný hosting a pravidelné upgrady. Produktový konfigurátor je efektivní marketingový nástroj, který prokazatelně zvyšuje konverzní poměr na e-shopu.
„A kromě konfigurátoru nám klient může rovnou svěřit i celou svou digitální komunikaci, od marketingové strategie až po PPC kampaně. Velký potenciál vidíme zejména u klientů zabývajících se například prodejem oken, saun, bazénů či nábytku na míru. Výhodou je, že máme Guru doslova na dosah ruky, celý proces spuštění je rychlý a dynamický,“ upozorňuje Michaela Oulehla, head of marketing agentury Cognito. Kompletní strategie tak může být na míru připravená ještě před samotným spuštěním konfigurátoru, společnost tak s Cognitem vstoupí do světa online byznysu stoprocentně připravená.
„Pracujeme na lokalizaci i pro anglicky a německy mluvící trh, rozhodně neplánujeme s konfigurátorem Guru zůstat jenom na domácí půdě,“ prozrazuje plány Cognita CEO Jan Janča.
Text je placenou propagací agentury Cognito

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Búřil, Hynčica, Novák: Potřebují mediální měření v Česku evoluci, nebo revoluci?
