Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Sklizeno chystá svůj supermarket o tisíci metrech čtverečních

Sklizeno v roce 2018 rostlo především v gastronomických částech prodejen a ve velkoobchodě a celkově dosáhlo na tržby 705 milionů Kč. Dalších 205 milionů vydělali výrobci, ve kterých má Sklizeno majetkový podíl prostřednictvím svého investičního centra. V letošním roce se bude soustředit především na rozšiřování sortimentu a produktů vlastní výroby a také na rozšíření Sklizeno do regionů prostřednictvím strategických spoluprací a shop-in-shopů. Připravuje také zcela nový koncept moderního supermarketu s gastro provozy na ploše kolem 1000 m2.

Letos Sklizeno ve svých prodejnách, bistrech, online a ve velkoobchodě utržilo 705 milionů Kč. Největším dílem, cca polovinou, se na obratu podílí jeho prodejny. V těch se letos dařilo především gastro sekcím - bistrům, restauracím apod. Třetinu obratu pak díky skokovému rozvoji generují velkoobchodní spolupráce a online B2B eshop pro obchody se zdravou výživou. „V oblasti velkoobchodu jsme vyrostli o více než 50 % na 230 milionů korun a to jsme teprve na počátku potenciálu. Ještě vyššího procentního růstu jsme dosáhli oblasti cateringu a zavážení našeho čerstvého sortimentu a bio ovoce a zeleniny do firem. Nejvíce sil ale letos napneme do stávajících prodejen, protože hlavní cíl roku 2019 je zvýšit jejich obraty o 15 %,” představuje strategii Sklizeno ředitel Petr Borkovec.

Sklizeno v roce 2018 představilo také své investiční centrum, ve kterém od jeho založení zainvestovalo do 5 českých výrobců v celkové hodnotě 42 milionů Kč. Díky nim má Sklizeno mimo jiné vlastní vejce z volného chovu, kvalitní drůbeží maso, bezlepkové pečivo nebo třeba veganské sýry. Společnosti, ve kterých má prostřednictvím investičního centra Sklizeno podíl, dosáhly tržeb 205 milionů. V roce 2019 plánuje Sklizeno investovat dalších až 70 milionů Kč do nových výrobců a stávajícím pomoci především s odbytem produktů, marketingem a logistikou.

Jedním z velkých kroků bude také otevření nového velkoformátového konceptu, kde Sklizeno chce nabídnout veškeré své služby na jediném místě - prodejnu, poctivou pekárnu, restauraci, bistro a další po vzoru Wholefoods. Pro ten aktuálně hledá vhodný prostor, případně partnera. V roce 2019 by se také do kancelářských prostor měly rozšířit Freshpointy, samoobslužné lednice, které jsou alternativou k nezdravým automatům a firemním kantýnám. Těch by Sklizeno chtělo po Praze umístit do konce roku více než 50.

„Poslání Sklizeno se nezměnilo. Stejně jako při jeho založení, tak i v roce 2019 a ve všech následujících bude naším hlavním cílem, aby kvalitní potraviny a zdravější stravování bylo dostupné pro všechny, kdo o ně mají zájem. A to půjde jen, když budeme spolupracovat s výrobci a dodavateli a budeme to jednoduše řečeno dělat ve velkém. Jinak nebude systém dost efektivní, aby mohl konkurovat běžným řetězcům,” dodává Petr Borkovec.

Česká společnost Sklizeno si vzala za cíl přinést do českých domácností kvalitní jídlo za dostupné ceny. S tímto cílem pod značkou Sklizeno a My Food najdete po Česku více než 30 prodejen a další dvacítku pod značkou Náš Grunt. Sklizeno ale není jen prodejcem a výrobcem, významnou částí jeho podnikání jsou aktivity zaměřené na podporu malých a středních dodavatelů. Prostřednictvím svého investičního centra nabízí finanční, logistickou, marketingovou i provozní pomoc malým a středním výrobcům kvalitních potravin. Sklizeno usiluje celkově o profesionalizaci kvalitní produkce tak, aby byla cenově kompetitivní s konvenční bez kompromisů v kvalitě.