Sklizeno Foods koupilo Freshbedýnky, mají síti dodávat bio ovoce a zeleninu

Freshbedýnky

Freshbedýnky doručují bio ovoce a zeleninu

Skupina Sklizeno Foods převzala e-shop s bio ovocem a zeleninou Freshbedýnky, který provozuje firma Yes Fresh. Vlastnili ji Martin Ducháček (71 %), Libor Winkler (25 %), Tomáš Fliegl (2 %) a Pavel Dufek (2 %). Sklizeno Foods v ní koupilo 100% podíl. Výměnou za to získali čtyři dosavadní majitelé Freshbedýnek 5% podíl ve Sklizeno Foods, drží ho skrze další svou firmu AllOrganics. V ní jsou podíly rozděleny mírně jinak - Ducháček drží 64 %, Winkler 25 %, Fliegl 5 % a Dufek 6 %. Většinu 55,4 % ve Sklizeno Foods ovládá Petr Borkovec, dalšími podílníky jsou David Kukla (28,93 %) a Aleš Kotěra (10,67 %).

„Se Sklizeno sdílíme důraz na kvalitu. Proto jsme se rozhodli spojit síly a být součástí velkých plánů na vytvoření hráče, který nabídne kvalitní potraviny za rozumné ceny po celém Česku,“ vysvětluje Ducháček. Freshbedýnky se stanou hlavním dodavatelem bio ovoce a zeleniny sítě Sklizeno, jejich produkty se v prodejnách mají objevit během podzimu a od Nového roku i na e-shopu Sklizeno.cz. Stávající e-shop Freshbedýnek poběží ve stejné formě i rozsahu zhruba do konce roku.

Freshbedýnky budou také nyní se Sklizeno Foods sdílet zázemí a sklady. „Především je ale spojení dalším krokem ke sjednocení roztříštěného trhu kvalitních potravin a ke snížení nákladů nesouvisejících s výrobou. I zde budeme využívat toho, že zvýšení odběrů pro celou síť povede ke snížení transakčních nákladů a tím k poklesu cen u sortimentu bio ovoce a zeleniny, které jsou dosud považované za luxusní segment. My bychom z něj chtěli udělat maximálně mírný nadstandard k nabídce běžného ovoce a zeleniny a postupně možná i standard,” vysvětluje Petr Borkovec, majoritní vlastník a ředitel Sklizeno Foods.

V tomtéž kontextu představil na úterní konferenci Franchise Day spolumajitel Sklizeno Foods Aleš Kotěra program MyFoodCentrum, který odstartuje v příštím roce 2018 a jímž chce síť pomáhat s rozvojem byznysu menším dodavatelům, kteří nemají čas na vlastní inovace. Cílem je ve finále nabízet víc sortimentu a snížit jeho cenu. Kotěra dřív vlastnil síť farmářských potravin Náš Grunt, kterou Borkovcovo Sklizeno Foods koupilo koncem loňska.