Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Sklizeno meziročně zdvojnásobilo tržby, letos otevře 10 nových prodejen

Síť prodejen kvalitních potravin Sklizeno Foods v roce 2016 více než zdvojnásobila své tržby, celá skupina utržila 520 milionů Kč. Během loňska původní síť Sklizena zfúzovala s prodejnami My Food a Náš Grunt. Největší podíl na tržbách má původní Sklizeno, a to 270 milionů Kč (12% růst oproti 2015), Náš Grunt se podílel 150 miliony Kč (tržby oproti 2015 neměnné) a My Food 101 miliony Kč (meziročně o 67 % víc).

Mapa stávajících a budoucích poboček sítě Sklizeno Foods

Mapa stávajících a budoucích poboček sítě Sklizeno Foods. Kliknutím zvětšíte

V roce 2017 plánuje Sklizeno dosáhnout tržeb 750 milionů Kč a otevřít 10 nových prodejen, především v prémiových obchodních centrech v krajských městech. Potvrzené jsou pražské lokality Nový Smíchov, Černý Most a Bělohorská. Ve druhém kvartálu se otevřou prodejny na brněnském Hlavním nádraží, v pražském Centru Chodov, v Dobřichovicích a v ostravské Nové Karolině. Další místa jsou v jednání.

Během příštího roku chce síť s kvalitními potravinami rozvinout vlastní logistiku a rozšířit nabídku i rozvozové oblasti e-shopu. Na konci loňska prošla síť sjednocením loga a názvu, letos v lednu spustila online catering.

Petr Borkovec, ředitel Sklizeno Foods

Petr Borkovec, ředitel Sklizeno Foods

„Kvalitní potraviny jsou segment, který neustále roste, i když pomaleji než v minulosti. Už déle jsme si uvědomovali, že musí dojít ke konsolidaci trhu, aby růst mohl pokračovat a ještě zrychlit. Růst je totiž možný pouze, pokud na kvalitní potraviny dosáhne ještě více zákazníků a zvýší se informovanost o rozdílech mezi potravinami. Jednoduše musíme výrazně zvýšit obrat, aby se našim dodavatelům vyplatilo vyrábět kvalitní potraviny za lepší ceny, a aby si je mohlo dovolit více zákazníků. Musíme investovat do edukace a musíme investovat do rozšiřování sítě prodejen. Je to spirála, která, jak doufáme, povede k tomu, že kvalitní potraviny nebudou brány za nadstandard, ale za součást běžné nabídky,” vysvětluje Petr Borkovec, majitel a šéf Sklizeno Foods.