Síť prodejen kvalitních potravin Sklizeno Foods v roce 2016 více než zdvojnásobila své tržby, celá skupina utržila 520 milionů Kč. Během loňska původní síť Sklizena zfúzovala s prodejnami My Food a Náš Grunt. Největší podíl na tržbách má původní Sklizeno, a to 270 milionů Kč (12% růst oproti 2015), Náš Grunt se podílel 150 miliony Kč (tržby oproti 2015 neměnné) a My Food 101 miliony Kč (meziročně o 67 % víc).
V roce 2017 plánuje Sklizeno dosáhnout tržeb 750 milionů Kč a otevřít 10 nových prodejen, především v prémiových obchodních centrech v krajských městech. Potvrzené jsou pražské lokality Nový Smíchov, Černý Most a Bělohorská. Ve druhém kvartálu se otevřou prodejny na brněnském Hlavním nádraží, v pražském Centru Chodov, v Dobřichovicích a v ostravské Nové Karolině. Další místa jsou v jednání.
Během příštího roku chce síť s kvalitními potravinami rozvinout vlastní logistiku a rozšířit nabídku i rozvozové oblasti e-shopu. Na konci loňska prošla síť sjednocením loga a názvu, letos v lednu spustila online catering.
„Kvalitní potraviny jsou segment, který neustále roste, i když pomaleji než v minulosti. Už déle jsme si uvědomovali, že musí dojít ke konsolidaci trhu, aby růst mohl pokračovat a ještě zrychlit. Růst je totiž možný pouze, pokud na kvalitní potraviny dosáhne ještě více zákazníků a zvýší se informovanost o rozdílech mezi potravinami. Jednoduše musíme výrazně zvýšit obrat, aby se našim dodavatelům vyplatilo vyrábět kvalitní potraviny za lepší ceny, a aby si je mohlo dovolit více zákazníků. Musíme investovat do edukace a musíme investovat do rozšiřování sítě prodejen. Je to spirála, která, jak doufáme, povede k tomu, že kvalitní potraviny nebudou brány za nadstandard, ale za součást běžné nabídky,” vysvětluje Petr Borkovec, majitel a šéf Sklizeno Foods.