Společnost Sklizeno, která v lednu změnila logo, nově spustila službu online cateringu pro Prahu a Brno. K této příležitosti navíc předělala design svého e-shopu. K online cateringu skupina přistoupila, protože věří v potenciál trhu s občerstvením složeného z kvalitních potravin pro firmy.
Sklizeno, které v loňském roce zfúzovalo se společností My Food finančníka Petra Borkovce a sítí Náš Grunt, připravovalo novou službu přes dva měsíce a v nabídce, jak uvádí, vychází z nejoblíbenějších pokrmů, které se v bistrech, e-shopu a obchodech sítě prodávají. „Cateringové služby jsme v síti My Food provozovali i před spuštěním online cateringu, zkušenosti tedy máme. Online catering je tedy jakýmsi vylepšením služby s cílem udělat ji zákazníkům co nejpohodlnější,“ řekl pro Retailek Petr Borkovec. E-shop společnost provozuje už delší dobu, doplnit ho tak o online catering prý nebyl problém.
Provozování online cateringu je podle Borkovce přirozenou součástí služeb společnosti. „I vzhledem k tomu, že nejsme jen prodejci potravin, ale část si jich vyrábíme ve vlastních výrobních prostorech. Součástí sítě Sklizeno jsou navíc i bistra,“ doplňuje šéf skupiny, „nabídka online cateringu proto výrazně reflektuje, které produkty byly dosud v cateringu oblíbené, chtěli jsme ale službu udělat jednodušší a transparentnější, než je to u cateringu běžné.“ Borkovec dodává, že s online cateringem chtějí být transparentnější a vyhnout se nejasnostem, co pojem „studený raut“ znamená. Proto je možné jednotlivé položky i s cenou vybrat online na stránkách Sklizena.
„Chlebíčkům s majonézou snad odzvonilo“
Jaké vidí Sklizeno možnosti v rozvoji služeb cateringu?„Potenciál vidíme velký, především ve firemním občerstvení - porady, klientské schůzky, občerstvení pro zaměstnance. V této oblasti už teď vnímáme značné změny, kdy manažeři a majitelé firem berou kvalitní občerstvení jako jeden z prostředků prezentace odpovědné firmy,“ myslí si Borkovec a dodává: „Věřím, že majonézové chlebíčky už jsou na velkém ústupu ze zasedaček a nám se tu tak otevírá velký prostor.“
Cena online cateringu je odvozená od nabídky restaurací a bister sítě, minimální výše objednávky za studený bufet je 500 Kč. „Ceny jsou nižší díky tomu, že jsou jídla připravována po více porcích, což zlevňuje výrobu. Náklady na suroviny jsou samozřejmě stejné, protože jídla připravujeme ze stejných surovin jako v našich bistrech,“ doplnil Petr Borkovec. O kompletní servis - zpracování, dopravu a přípravu jídel na místě - se starají zaměstnanci Sklizena.
Začíná se v Praze a Brně
Služba je zatím dostupná pro zákazníky v hlavním městě a také v Brně. Petr Borkovec věří, že po pilotním provozu a vyladěním služby v těchto dvou městech se ještě letos spustí možnost online cateringu i jinde.