Sklizeno loni zvýšilo tržby o rekordních 61 %

Sklizeno v loňském roce vydělalo rekordní sumu

Sklizeno v loňském roce vydělalo rekordní sumu

Síť prodejen zdravého životního stylu Sklizeno dosáhla za loňský rok tržby 241 milionů korun. V předchozím období měla společnost tržby v hodnotě 150 milionů korun, nárůst činí 61 %. Sklizeno v roce 2015 otevřelo šest nových prodejen a restauraci s novým konceptem Sklizeno Food Lovers. Celkově společnost vlastní 19 obchodů, z toho jedna se nachází v Bratislavě. Právě díky této expanzi došlo k zvýšení tržeb.

Majitel sítě Sklizeno David Kukla

Majitel sítě Sklizeno David Kukla

„V roce 2015 se nám především prostřednictvím franšízových partnerů podařilo otevřít prodejny v zákaznicky velmi atraktivních lokalitách obchodních a administrativních center, na která jsme se orientovali především. Zatímco centra Prahy a Brna jsou už poměrně dost obsazena jak námi, tak konkurencí, mimo centra zákazníkům stále chybí možnost nákupu kvalitních potravin. Proto jsme se letos orientovali především tam,” vysvětluje strategii rozvoje sítě David Kukla, zakladatel Sklizeno. Segment bio a lokálních potravin má stále kam růst, nicméně zajímavé lokality pro tento typ podnikání už podle Kukly nebudou centra měst. Právě v nich se Sklizeno sráží s konkurencí a z hlediska konsolidace s konkurenčními projekty bude podle něj rok 2016 klíčový. „Hlavní boom máme za sebou, nyní už u prodejen, které fungují 2-3 roky, budeme nejspíše všichni důkladně analyzovat jejich potenciál a návratnost,” odhaduje hlavní dění Kukla. 

Rok 2015 patřil biopotravinám, jejichž poptávka a nabídka neustále rostla. Obecně prodeje těchto potravin ročně stouply o 20 %. Největším hitem loňského roku byly jednoznačně speciální potraviny, tedy bezlepkové, bezlaktózové a superfoods potraviny.

Zmíněných 61 % je skvělý nárůst, gratuluji! Je to určitě velký úspěch majitelů a managementu firmy Sklizeno. Je to ale taky důkaz, že se obchodním řetězcům zatím nedaří reagovat na posun v poptávce českých spotřebitelů a přenechávají tak iniciativu farmářským trhům a prodejnám. Řada řetězců stále tlačí do trhu pomocí často nesmyslných slev běžné výrobky a nechápe, že už i u nás je silná poptávka po zdravých potravinách s jasným původem a zajímavým příběhem. Pohled do zahraničí však signalizuje, že řetězce umí velmi dobře prodávat potraviny s nálepkou ‚bio/organic/regional‘, takže je jen otázka času, kdy i v Česku převezmou iniciativu.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Ještě bude asi chvíli trvat, než se alternativní potraviny stanou hlavním proudem. Sklizeno to spolu s pár dalšími hezky prošlapává. Otázka je, co se stane, až se k tomu postaví čelem i top 5 maloobchodníku. Ve Spojených státech je vidět, že Whole Foods Market se mohou o hodně více snažit po té, co zejména Kroger začal bio a spol. prodávat ve velkém.
Petr Bena (Alza.cz)