Škoda končí s Fallonem, vybrala Optimist a Thjnk

O globální marketingovou komunikaci Škoda Auto se budou nově starat agentury OptimistThjnk, vyhrály v tendru, kterého se účastnily společně. Kvůli zakázce od Škodovky vytvořily společný podnik, který zahájí svou činnost na počátku roku 2019 v Praze. Bude mít na starosti strategii, klasickou reklamu, content marketing v online prostředí, experience design a marketing v místě prodeje (POS).

Americká Optimist se specializuje na digitální komunikaci a experience design, své evropské aktivity řídí z německého Hamburku. Tam sídlí i centrála fullservisové agentury Thjnk. Jak Médiáři potvrdili zástupci automobilky, zmíněné dvě agentury střídají původně taktéž americký Fallon, který na globálním účtu Škodovky pracoval poslední tři roky. Jeho první prací byl v létě 2015 spot na model Superb.

Agentura Fallon, která začínala v roce 1981 v americkém Minneapolis, otvírala svou pražskou pobočku v říjnu 2014. Letos udává kolem 50 zaměstnanců z 15 zemí, kteří pracovala především na zmíněném globálním účtu Škodovky. Kanceláře má také v Londýně a Tokiu. Fallon Prague je součástí agenturní skupiny Publicis One.