Na českém trhu se ve středu 24. dubna oficiálně začala prodávat Škoda Scala, nový model mladoboleslavské automobilky z koncernu Volkswagen. Spolu se startem prodeje nového hatchbacku začala dealerství Škodovka zavádět takzvané digitální showroomy, sadu moderních nástrojů, které mají doplnit stávající způsob prodeje. První z nich se představil v Plzni, v tamějším Autocentru Jan Šmucler, které je největším obchodním zastoupením v Evropě. Pět let poté, co Škoda završila rebranding své prodejní sítě, začíná zavádět digitální showroomy v Česku i v na zahraničních trzích. Narozdíl od rebrandingu prodejních míst ale není nasazení digitálních nástrojů pro dealery Škody povinné. Zájem už projevilo 10 až 12 prodejců. Povinně se nicméně všichni budou muset do konce roku 2019 připravit aspoň na základní prodej elektromobilů, včetně instalace nabíjecí stanice.
Otevření prvního digitálního newsroomu označil ředitel Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček za „začátek nové epochy ve vztahu mezi zákazníky a prodejci“. Prodejní nabídka je podle něj čím dál objemnější a digitální nástroje ji pomohou srozumitelněji tlumočit kupujícím. „Dnes prodáváme sedm modelových řad, celkem 42 derivátů, naši partneři nabízejí finanční služby, přes které se financuje polovina prodaných vozů,“ přiblížil ředitel Vlček dnes v Plzni. „Jdeme naproti i mladším zákazníkům, kteří chtějí větší zážitek, prožitek, chtějí si vozy konfigurovat sami.“
Nedílnou součástí digitálního showroomu je takzvaný Sales Support Tool, který Škodovka už pár let interně vyvíjí. Jde o aplikaci pro tablet (Škoda používá iPady), v němž má prodejce k dispozici průběžně aktualizované údaje o vozech. Může s ním chodit po showroomu i absolvovat se zákazníkem testovací jízdu. Aplikace zahrnuje konfigurátor vozů i sadu klipů, které názorněji přibližují vybrané funkcionality. „Něco je lepší ukázat ve formě videa, než to dlouze popisovat, což může být pro některé zákazníky i zavádějící,“ podotkl Miroslav Holan, vedoucí rozvoje autorizované obchodní sítě značky Škoda v Česku. Podle něj nejde o to, nařídit obchodním partnerům, aby si povinně zřizovali digitální showroomy, ale nabídnout jim takzvané digitální touchpointy, které mohou zákazníky víc zaujmout, respektive přimět je, aby se vraceli.
Cestu zákazníka od výběru po koupi zachycuje několik digitálních ostrůvků. Zmíněný tablet s konfigurátorem vozu je propojen s videostěnou celkem z devíti obrazovek s rozlišením 4K. K němu směřuje čelo stolu s občerstvením, k němuž obchodník zákazníka usadí a z tabletu mu může promítat to, co vybírá na tabletu. Tablet se stěnou jsou propojeny bezdrátově. Když ji nevyužívá prodejce, jsou na videostěnu promítány nejrůznější marketingová videa a nabídky.

Digitální showroom Škody: co prodejce konfiguruje v tabletu, promítá se u bílého stolu s občerstvením zákazníkovi na stěnu s obrazovkami s rozlišením 4K
Další digitální novinkou je dotyková obrazovka s uhlopříčkou 55 palců, na níž funguje další aplikace, tentokrát v systému Windows. Ta umožňuje pomocí dotyků sestavit si různé konfigurace vozů, otevřít je v různých oknech a tak si je třeba porovnávat mezi sebou. Aplikace nabízí i hry jako pexeso, které lze otevřít v dalším okně a zabavit tak děti. Obrazovka může být na nižším podstavci, vyšším anebo je namontovaná na zeď.

Digitální showroom Škody: dotyková obrazovka sousedí s ostrůvkem vyhrazeným elektromobilitě

Digitální showroom Škody: dotyková obrazovka s uhlopříčkou 55 palců umožní porovnat konfigurace a zároveň zabavit děti
Součástí digitálního showroomu Škody jsou také stojany s dotykovou obrazovkou 22 palců na výšku, kde si zákazníci mohou konfigurovat vozy sami, či aplikace pro virtuální realitu, díky níž si zájemce může přímo ve voze vyzkoušet, jak se chovají jednotlivé asistenty jízdy.

Digitální showroom Škody: dotyková obrazovka s uhlopříčkou 22 palců slouží ke konfiguraci požadovaného vozu

Autocentrum Jan Šmucler v Plzni: nabídku vozů Škoda doprovází další produkty značky, zde jízdní kola
Diskrétní zázemí pak poskytuje takzvaná jednací, klidová zóna, s několika křesly a obrazovkou ve stěně oddělující zbytek prostoru, kde se už finálně vyjednává o ceně zvolené konfigurace.
První škodovka bez znaku na zádi
Jako nástupce modelu Rapid se Scala v modelové paletě Škody řadí mezi Fabii a Octavii. Jako první model automobilky má na pátých dveřích stylizovaný nápis Škoda namísto kruhového loga značky. Cena nového modelu startuje na 369.900 Kč. Od zahájení předprodeje letos v lednu výrobce registruje 4.200 objednávek. První vozy mají k zákazníkům v Česku dorazit v května.

Nová Škoda Scala

Nová Škoda Scala

Nová Škoda Scala

Nová Škoda Scala

Nová Škoda Scala

Nová Škoda Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala: nabíjení pomocí kabelu USB-C

Interiér nové Škody Scala: nabíjení pomocí kabelu USB-C

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Zavazadlový prostor nové Škody Scala

Palubní deska nové Škody Scala

Palubní deska nové Škody Scala

Palubní deska nové Škody Scala

Palubní deska nové Škody Scala

Střešní okno nové Škody Scala

Interiér nové Škody Scala: deštník ve dveřích

Interiér nové Škody Scala: automatické zavírání zadních dveří
Automobilka novinku ukázala v Chorvatsku
Součástí marketingové kampaně Škody k uvedení nového modelu Scala byly presstripy, tentokrát do oblasti chorvatského Splitu. Tam si v průběhu dubna jak motorističtí novináři, tak lifestyloví publicisté nový model vyzkoušeli. Do kampaně Škoda na místě zapojila Nikol Štíbrovou nebo Českou Miss 2016 Andreu Bezděkovou, obě s početným publikem na Instagramu, v Česku pak třeba youtubera Petra Floriána alias Pedra.

Zázemí Škody vyrostlo v mobilní buňce na letišti u Splitu

Andrea Bezděková a Nikol Štíbrová si vybírají vůz

Před individuálními jízdami po okolí proběhl briefing

Jednou z volnočasových aktivit byla vyjížďka na čtyřkolkách

Jednou z volnočasových aktivit byla jízda na čtyřkolkách

Atmosféru svému publiku na Instagramu zprostředkovala i Natálie Myslíková

Vyjížďka na čtyřkolkách

Zipline si vyzkoušel také Rey Koranteng

Zipline si vyzkoušel také Rey Koranteng

Rey Koranteng a tým z Blesku při práci v terénu

Andrea Bezděková nad údolím

Soiré na břehu Jaderského moře

Soiré na břehu Jaderského moře

Soiré na břehu Jaderského moře

Účastníci zájezdu