Isobar a Zaraguza zvítězily ve vícekolovém výběrovém řízení Škoda Auto a staly se tak hlavními kreativními agenturami odpovědnými za přípravu a adaptaci nadcházejících kampaní automobilky v Česku. Budou mít na starosti kompletní marketingovou komunikaci značky na českém trhu, včetně sponzoringových kampaní a CSR. Zaraguza byla i digitální agenturou Škody, po šesti letech ji teď střídá Peppermint Digital.
Výběrové řízení na hlavní kreativní agenturu vypsala Škodovka na přelomu roku s s cílem aktualizovat pool agentur, které s automobilkou dlouhodobě spolupracují a jsou hlavními dodavateli jejích kreativních kampaní. Pool dosud tvořily agentury Fallon, Ogilvy a právě Zaraguza. Tendr byl na pozvání, přizváno bylo osm komunikačních a kreativních agentur, ze kterých si klient vybral dvě.
Obě už v minulosti pro Škodu kreativu dělaly. Isobar stojí za kampaní Škoda NejMix, v rámci které vzniklo devět cover verzí songu Já na to mám. Zaraguza zase loni připravila kompletní komunikaci programu Škoda Plus nebo Bezpečný pátek.
V tendru jeho účastníci zpracovali tři vzorové kreativní kampaně. Uvedení nového vozu Škoda Scala na český trh, image kampaň značky Škoda pro nadcházející mistrovství světa v ledním hokeji a kampaň pro aktivaci koncových zákazníků. „Klient při výběru vítězných agentur posuzoval nejen kreativy ztvárnění kampaní, ale také strategický přístup, interpretaci klíčových hodnot značky, časovou flexibilitu agentury či stabilitu projektového a kreativního týmu,“ uvedl Isobar.
Podle Petra Janeby, vedoucího marketingu Škody Auto, automobilka plánuje široké portfolio kampaní, jen do roku 2020 se totiž chystá uvést 20 nových modelů vozů, z toho 10 elektrifikovaných.