Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Škoda si na kreativu vybrala Isobar a Zaraguzu

Isobar a Zaraguza zvítězily ve vícekolovém výběrovém řízení Škoda Auto a staly se tak hlavními kreativními agenturami odpovědnými za přípravu a adaptaci nadcházejících kampaní automobilky v Česku. Budou mít na starosti kompletní marketingovou komunikaci značky na českém trhu, včetně sponzoringových kampaní a CSR. Zaraguza byla i digitální agenturou Škody, po šesti letech ji teď střídá Peppermint Digital.

Výběrové řízení na hlavní kreativní agenturu vypsala Škodovka na přelomu roku s s cílem aktualizovat pool agentur, které s automobilkou dlouhodobě spolupracují a jsou hlavními dodavateli jejích kreativních kampaní. Pool dosud tvořily agentury Fallon, Ogilvy a právě Zaraguza. Tendr byl na pozvání, přizváno bylo osm komunikačních a kreativních agentur, ze kterých si klient vybral dvě.

Obě už v minulosti pro Škodu kreativu dělaly. Isobar stojí za kampaní Škoda NejMix, v rámci které vzniklo devět cover verzí songu Já na to mám. Zaraguza zase loni připravila kompletní komunikaci programu Škoda Plus nebo Bezpečný pátek.

V tendru jeho účastníci zpracovali tři vzorové kreativní kampaně. Uvedení nového vozu Škoda Scala na český trh, image kampaň značky Škoda pro nadcházející mistrovství světa v ledním hokeji a kampaň pro aktivaci koncových zákazníků. „Klient při výběru vítězných agentur posuzoval nejen kreativy ztvárnění kampaní, ale také strategický přístup, interpretaci klíčových hodnot značky, časovou flexibilitu agentury či stabilitu projektového a kreativního týmu,“ uvedl Isobar.

Podle Petra Janeby, vedoucího marketingu Škody Auto, automobilka plánuje široké portfolio kampaní, jen do roku 2020 se totiž chystá uvést 20 nových modelů vozů, z toho 10 elektrifikovaných.